ماهان شبکه ایرانیان

فوربز لیست با ارزش ترین برندهای تجاری را منتشر کرد

فوربز امروز برای هفتمین سال متوالی لیست ۱۰۰ برند تجاری با ارزش جهان را منتشر کرد.

فوربز لیست با ارزش ترین برندهای تجاری را منتشر کرد

فوربز امروز لیست باارزش‌ترین برندهای تجاری جهان را برای هفتمین سال پیاپی منتشر کرد. در لیست جدید فوربز، 100 برند برتر تجاری جهان با مجموع ارزش 1.95 تریلیون دلار قرار دارند. در این لیست، اپل برای هفتمین سال پیاپی در صدر قرار گرفته است. اطلاعات ارائه‌شده توسط فوربز نشان از این دارند که ارزش برند اپل با افزایش 10 درصدی یا 16 میلیارد دلاری همراه شده و به بیش از 170 میلیارد دلار رسیده است. بی‌شک اپل برترین برند موجود در حوزه‌ی الکترونیک بوده و کاربران وفاداری را به خود جلب کرده است. گوگل، به‌عنوان غول دیگر حوزه‌ی فناوری در حال نزدیک شدن به اپل است و با ارزش برند 101.8 میلیارد دلاری در جایگاه دوم قرار گرفته است. ارزش برند اپل در مقایسه با سال 2016 نزدیک به 23 درصد یا 19.3 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

در رتبه‌های بعدی کمپانی‌های مایکروسافت با ارزش 87 میلیارد دلار، فیسبوک با ارزش 73.5 میلیارد دلار و کوکاکولا با ارزش برند 56.4 میلیارد دلار قرار دارند. لیست جدید فوربز دارای نکات جالب توجهی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

کمپانی‌هایی که ارزش برند آن‌ها بیشترین افزایش را دارد، شامل آمازون با 54 درصد، فیسبوک با 40 درصد، استارباکس با 24 درصد، گوگل با 23 درصد و اَدوبی با 18 درصد هستند.

کمپانی‌هایی نظیر آی‌بی‌اِم با 20، اِچ‌اِس‌بی‌سی با 18، کاترپیلار با 11، اچ‌ اند اِم با 11، کوچ با 8 و کارتیه با 8 درصد شاهد کاهش ارزش برند خود بوده‌اند.

کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی همچنین بالاترین رتبه‌ها از نظر ارزش برند را به خود اختصاص داده‌اند؛ به‌طوری که اغلب 15 کمپانی برتر از نظر ارزش برند شامل شرکت‌های حوزه‌ی تکنولوژی هستند. اپل با در اختیار داشتن باارزش‌ترین برند تجاری جهان، آیفون‌های خود را با میانگین قیمت 700 دلاری عرضه می‌کند که از این‌رو بیش از 80 درصد سود بازار موبایل را در اختیار گرفته است.

فوربز هر سال 200 برند برتر جهانی را زیر نظر می‌گیرد و معیارهایی همچون درآمد کسب‌شده را برای بازه‌ی سه‌ساله مورد بررسی قرار می‌دهد. فوربز تأثیر برند را در کسب درآمد و افزایش آن بررسی و هر برند را ارزش‌گذاری می‌کند. البته برندها در صنایع مختلف وضعیت متفاوتی دارند، برای مثال در بازار کالاهای لوکس و نوشیدنی‌، برند تأثیر بسیار بیشتری در مقایسه با شرکت‌های هوایی و شرکت‌های نفتی دارد.

لیست 10 کمپانی برتر به‌قرار زیر است:

  • اپل (170.0)
  • گوگل (101.8)
  • مایکروسافت (87.0)
  • فیسبوک (73.5)
  • کوکاکولا (56.4)
  • آمازون (54.1)
  • دیزنی (43.9)
  • تویوتا (41.1)
  • مک‌دونالدز (40.3)
  • سامسونگ (38.2)

برای مشاهده‌ی لیست کامل می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان