بلاتکلیفی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۳ ماهه شد

خبرگزاری فارس: علی دهقان کیا رئیس کانون کارگران بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره افزایش حقوق بازنشستگان در سال 99 اظهار داشت: بر اساس مصوبات اخیر حداقل دستمزدبگیران شاغل 21 درصد افزایش یافته است و حداقل حقوق آنان به 2 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.

وی بیان داشت: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی همچنان در ابهام قرار دارد و سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند بر اساس ماده 96 قانون تأمین اجتماعی رسما نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس نرخ تورم اقدام کند.

دهقان کیا افزود: در حال حاضر بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ تورم بیش از 41 درصد است که درخواست بازنشستگان نیز این است که حداقل حقوق آنان به 2 میلیون و 800 هزار تومان برسد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر این که تمامی خواسته‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی قانونی است، اظهار داشت: سه ماه از سال 99 می‌گذرد، ولی متأسفانه هیچ گونه افزایش حقوقی برای حدود 3 میلیون و 800 هزار نفر در نظر گرفته نشده است و همچنان این موضوع بلاتکلیف است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم در دهه اول خرداد در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تصمیم گیری کنیم، حقوق خرداد ماه هم مانند سال 98 و بدون افزایش پرداخت خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان