خوراکی‌هایی که باید بیرون از یخچال نگهداری شود

در گزارش زیر موادغذایی را معرفی می کنیم که باید بیرون از یخچال نگهداری شوند.

خوراکی‌هایی که باید بیرون از یخچال نگهداری شود
شاید بیشتر ما فکر می‌کنیم که محیط یخچال به دلیل برودت هوا و بعضا فیلتر‌های تصفیه باعث می‌شود تا همه خوراکی‌ها ماندگاری بیشتری داشته باشد و تازه بماند، اما این طور نیست و باید بعضی از مواد غذایی به ویژه خام آن‌ها را در بیرون از محیط یخچال قرار داد. معمولا با سرد کردن این مواد غذایی عطر و طعم آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. از جمله این خوراکی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سیب زمینی
بهترین روش نگهداری سیب زمینی، گذاشتن آن‌ها درمکان سرد و تاریک است. سرمای یخچال نشاسته سیب زمینی را از بین می‌برد و نشاسته سیب زمینی در یخچال به قند تبدیل می‌شود که بر طعم آن تاثیر می‌گذارد.

پیاز
پیاز در یخچال سریع‌تر از محیط اتاق فاسد می‌شود. پیاز در یخچال خیلی سریع قهوه‌ای و بافت آن نرم می‌شود. بهترین مکان برای نگهداری پیازمانند سیب زمینی قرار دادن آن در دمای اتاق و به دور از تابش نور خورشید است. زمانی‌که پوست پیاز را جدا کرده اید، بهتر است که آن را در یک کیسه فریزر در قفسه سبزیجات یخچال نگهداری کرد.

سیر
وقتی سیر در یخچال قرار می‌گیرد طعم و رایحه خود را از دست می‌دهد؛ برای حفظ طعم و رایحه سیر باید آن را در یک ظرف خنک و خشک که هوا از آن عبور می‌کند قرار داد.

عسل
عسل زمانی‌که در یخچال قرار می‌گیرد، ساختاری کریستالی مانند پیدا می‌کند و سفت می‌شود؛ بنابراین عملا غیر قابل استفاده می‌شود و دیگر طعم خوبی نخواهد داشت.

نان
اگر می‌خواهید نان را برای مدت طولانی نگه دارید بهتر است در فریزر قرار دهید، زیرا نگهداری آن در یخچال باعث خشک و سفت شدن نان‌ها می‌شود.

گوجه‌فرنگی
گوجه‌فرنگی هم از دیگر مواد غذایی است که با سرد کردن باعث می‌شود طعم و مزه خود را از دست بدهد.

اگرگوجه فرنگی‌ها نرسیده باشند باید آن‌ها را پشت یک پنجره آفتاب‌گیر قرار داد. اما اگر گوجه فرنگی‌ها بیش از حد رسیده باشند بهتر است آن‌ها را پخت و بعد در یخچال نگهداری کرد.

منبع: خراسان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان