هندوانه‌های ۸۰۰ میلیون تومانی در قزوین +عکس

خبرگزاری ایسنا: فرمانده انتظامی استان قزوین با اعلام اینکه یک باند دوره‌گرد در پوشش فروش هندوانه اقدام به کلاه‌برداری هشت میلیارد ریالی کرده است، گفت: در این روش کلاه‌برداران توسط دستگاه کپی‌کننده کارت‌های اعتباری اطلاعات کارت مشتریان را ذخیره و سپس توسط اطلاعات جدید کارت بانکی ایجاد و با آن خرید می‌کردند.

سردار مهدی حاجیان، فرمانده انتظامی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز یکشنبه 11 خرداد در محل پلیس فتا استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پلیس قزوین از زمان شیوع کرونا در کنار مدافعین سلامت حضور پیدا کرد و علاوه بر تأمین امنیت به ایفای نقش پرداخت.

وی با بیان اینکه پلیس قزوین در فاصله‌گذاری اجتماعی برنامه‌های ستاد ملی کرونا را اجرا کرد، ادامه داد: پلیس در ابتدای سال با توجه به محدودیت رفت‌وآمد خودروها از ورود خودروهای با پلاک غیربومی جلوگیری کرد و علاوه بر آن اصناف نیز در تعطیلی صنوف همکاری لازم را با پلیس داشتند.

افزایش57 درصدی کشفیات موادمخدر در سال 98

فرمانده انتظامی استان قزوین با اعلام اینکه پلیس قزوین در سال 98 نسبت به سال 97 حدود 57 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشته است، عنوان کرد: پلیس برای جمع‌آوری خرده‌فروشان و فروشندگان مواد مخدر اهتمام جدی دارد به‌گونه‌ای که افزایش 30 درصدی دستگیرشدگان در حوزه مواد مخدر را در سال 98 شاهد بودیم.

وی در خصوص عملکرد 2 ماهه نخست سال 99 بیان کرد: در این بازه زمانی 1500 کیلوگرم مواد مخدر کشف کردیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 62 درصدی داشته است.

حاجیان عنوان کرد: پلیس در برخورد با سارقان اهتمام ویژه‌ای دارد و طی 2 ماه نخست سال‌جاری 15 باند سرقت خودرو شناسایی و بیش از 200 دستگاه خودرو از این باند کشف شد و 73 سارق و 25 مالخر نیز در این خصوص دستگیر شدند.

وی با اعلام اینکه در 2 ماهه ابتدایی سال‌جاری 12 باند سارقین قطعات خودرو به دام پلیس افتادند، تصریح کرد: در این خصوص 34 نفر سارق و 16 مالخر دستگیر شدند که به 160 فقره سرقت قطعات خودرو اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین اشاره کرد: در 2 ماهه نخست سال‌جاری باند سارقین سیم هوایی و کابل برق شناسایی و چهار سارق و 2 مالخر دستگیر شدند که در اعترافات به 60 فقره سرقت اشاره کردند.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سارقین سابقه‌دار تحت پایش و کنترل قرار دارند و در صورت ارتکاب جرم برخورد پلیس با آنان سخت خواهد بود؛ البته لازم به ذکر است که اعلام کنیم با هماهنگی دادستانی طرح‌های پاک‌سازی در سطح محلات اجرایی خواهد شد.

حاجیان ابراز کرد: پلیس فتا در 2 ماهه نخست سال‌جاری تعدادی از سایت‌های فروش مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک که بدون مجوز فعالیت داشتند را شناسایی و به‌دلیل اهمیت سلامت مردم از ادامه فعالیت آنان جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: در 2 ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 26 درصدی ارتکاب جرائم رایانه‌ای و افزایش 40 درصدی کشفیات این حوزه را شاهد بودیم؛ همچنین در این مدت 189 برداشت غیرمجاز اینترنتی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: در حوزه پلیس فتا با کلاه‌برداران اینترنتی و ناشران اکاذیب در فضای مجازی برخورد جدی دارد. لازم به ذکر است که اعلام کنیم برخی از فروشندگان مواد مخدر در فضای مجازی اقدام به فروش مواد مخدر می‌کردند که IP آنان شناسایی و دستگیر شدند.

وی بیان کرد: یک باند دوره‌گرد در پوشش فروش هندوانه اقدام به کلاه‌برداری هشت میلیارد ریالی کرده است؛ در این روش کلاه‌برداران توسط دستگاه کپی‌کننده کارت‌های اعتباری اطلاعات کارت مشتریان را ذخیره و سپس توسط اطلاعات جدید کارت جدید ایجاد می‌کردند.

هندوانه‌هایی که برای مشتریانش 800 میلیون تومان آب خورد

حاجیان بیان کرد: این باند اطلاعات 189 کارت‌بانکی را کپی کرده و از حساب مشتریان برداشت کردند البته اطلاعات کارت‌های دیگری را نیز کپی کرده بودند که فرصت برداشت پیدا نکردند؛ در پی اقدام این باند شکات زیادی به دستگاه قضا و پلیس فتا مراجعه کردند.

وی با اعلام اینکه اعضای این باند 23 و 27 ساله هستند، اعلام کرد: این باند کلاه‌برداری چهارنفره بودند که سه نفر دستگیر و یک نفر تحت تعقیب قرار دارد؛ نفر نخست باند سابقه سرقت و نفر دوم سابقه کیفری نداشته است.

مرکز فوریت‌های پلیس فضای مجازی افتتاح می‌شود

فرمانده انتظامی استان قزوین بابیان اینکه مبالغ باید به‌حساب مال‌باختگان بازگردد، اشاره کرد: مردم دقت داشته باشند کارت اعتباری همان پول نقد است و زمانی که آن را در اختیار فروشندگان قرار می‌دهند مشاهده کنند که فروشنده کارت را به چه دستگاهی می‌کشد و در صورت مشکوک بودن دستگاه موارد را به بانک عامل و پلیس اطلاع دهند.

وی افزود: همشهریان دقت داشته باشند برای جلوگیری از کلاه‌برداری توسط کارت‌بانکی جهت پرداخت شخصاً عملیات واریز را انجام دهند و هنگام واردکردن رمز به اطراف خود توجه کنند و دست خود را حائل قرار دهند و از تحویل کارت به فروشندگان خودداری کنند.

هندوانه‌هایی که برای مشتریانش 800 میلیون تومان آب خورد

حاجیان ابراز کرد: مرکز فوریت‌های پلیس فضای مجازی را طی یک ماه آینده در استان راه‌اندازی خواهیم کرد تا بتوانیم به‌موقع در مبارزه و پیشگیری جرائم رایانه‌ای ورود پیدا کنیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین در پایان سخنانش در اشاره به ارسال پیامک از سوی برخی از سیم‌کارت‌های بی‌هویت اخطار داد: افرادی که در گذشته سیم‌کارت خریداری کرده و الآن آن را در اختیار ندارند در صورت وقوع جرم با سیم‌کارت، پلیس و دستگاه قضا صاحب سیم‌کارت را مجرم شناخته و تحت تعقیب قرار خواهد داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان