چرا نام ۲ میلیون سهامدار عدالت در سازمان خصوصی سازی نیست؟

خبرگزاری فارس: محمدرضا جودکی در مورد اینکه حدود 2 میلیون نفر از سهامداران عدالت با وجود داشتند، برگه سهام عدالت و حتی کارت پرس شده سهام یک میلیون تومانی عدالت دارند، اما اسامی آن‌ها در سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی وجود ندارد، گفت: علت این است که سازمان خصوصی‌سازی مغایرت دارد و خطای نرم‌افزاری سامانه سهام عدالت آن‌ها است که حدود 1.8 تا 2 میلیون نفر از سهامداران عدالت را از قلم انداخته است.

وی افزود: طبق آیین‌نامه اجرایی سهام عدالت استناد افراد مشمول عدالت براساس آخرین اطلاعات شرکت‌های تعاونی سهام عدالت است که این اطلاعات هر روز غروب اطلاعات ثبت‌نامی‌های نهایی افراد در تعاونی‌ها به سازمان خصوصی‌سازی ارسال کرده اند.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان تهران گفت: آخرین اطلاعات مشمولان سهام عدالت تا پایان سال 1394 به سازمان خصوصی‌سازی ارائه شده است و اطلاعات کسانی که در شرکت‌های تعاونی سهام عدالت ثبت نهایی شده‌اند، در آخر همان روز به سازمان خصوصی‌سازی ارسال شده است و بنابراین هرگونه نقص در تعداد اسامی و سهامداران عدالت برعهده سازمان خصوصی‌سازی خواهد بود.

جودکی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود، اختلاف جزیی در مشخصات سجلی و یا کد ملی افراد باعث حذف این افراد شده است، گفت: ممکن است در ثبت‌نام اولیه مشکلاتی وجود داشته باشد، اما وقتی ثبت‌نام مشمولان در شرکت تعاونی سهام عدالت نهایی می‌شود، به منزله این است که همه اطلاعات دوباره بررسی شده و اطلاعات براساس کد ملی افراد ثبت شده و کارت پرس شده سهام عدالت به ارزش اسمی 10 میلیون ریال به افراد داده می‌شد و همین اطلاعات عیناً به سازمان خصوصی‌سازی منعکس می‌شد.

وی در مورد اینکه چه تعداد از سهامداران عدالت با این مشکل مواجه هستند، گفت: حدود 1.8 میلیون نفر این مشکل را دارند و ما تلاش می‌کنیم، مشکل آن‌ها حل شود، اما باید سازمان خصوصی‌سازی در این زمینه پاسخ دهد و مسئولیت با آن سازمان است.

به گفته مدیرعامل سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان تهران، طبق آیین‌نامه سهام عدالت هر کس که دعوتنامه سهام عدالت را از نهاد‌های حمایتی دریافت کرده و به شرکت‌های تعاونی سهام عدالت مراجعه کرده و در آنجا مراحل ثبت‌نام آن‌ها نهایی شده است، به عنوان سهامدار عدالت طبق قانون شناخته می‌شود.

جودکی گفت: سامانه سهام عدالت نزد سازمان خصوصی‌سازی در اواخر سال 95 راه‌اندازی شد. زمانی که از مردم خواسته شد که شماره حساب شبای بانکی خود را برای واریز سود سهام اعلام کنند و، چون کل اسامی 49 میلیون سهامدار از یک منبع کپی و در این سامانه منتقل شده بود، در این بین اسامی حدود 1.8 تا 2 میلیون نفر جا انداخته شده است.

به گفته وی، از نظر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کسانی که ثبت‌نام نهایی کرده و ایراد‌های مشخصات آن‌ها رفع شده و کارت پرس شده سهام عدالت برای‌شان صادر شده است، سهامدار عدالت شناخته می‌شوند و باید سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه این افراد چگونه در سامانه آن‌ها شناخته نمی‌شوند پاسخگو باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان