روح الله حسینیان در مراسم رونمایی از کتاب «سند انتخاب»:

انتخاب رهبر انقلاب، دموکراتیک‌ترین شیوه انتخاب در سال ۶۸ بود

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره هدایت بی‌نظیر کشور در دنیای تاریک توسط آیت‌الله خامنه‌ای گفت: مقام معظم رهبری کشور را از مهلکه‌های مختلف نجات داده است.

به گزارش مشرق، مراسم بزرگداشت مقام شامخ امام خمینی (ره) و تبیین ابعاد انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری قبل از ظهر امروز در کتابخانه مرکزی پارک شهر و در آستانه سی‌ویکمین سالروز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به سکانداری انقلاب اسلامی برگزار شد.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان؛ رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، آیت الله مجتهد شبستری؛ عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم؛  عضو مجلس خبرگان رهبری، حسن روزی‌طلب و تعدادی از علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب برگزار شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به مسئله ولایت فقیه گفت: مسئله ولایت فقیه جزء ماهوی اسلام است چه ولایت رسول خدا چه ولایت امام علی (ع) و چه ولایت فقها این‌ها اصل تعریف جامعه اسلام است و بدون شناخت ولایت اسلام شناخته نخواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: شبهه‌ای که در خاتمیت مطرح می‌کنند که با رحلت حضرت پیامبر اکرم آیا تشریع و قانون‌گذاری دین منقطع می‌گردد شیعه معتقد است که نه. گرچه باب وحی بسته شد اما باب علم با وجود امام علی (ع) و ائمه هدی باز است و با خاتمیت تشریع و قانون‌گذاری و تبیین دین به اتمام نرسید مسئله ولایت فقها هم یکی از کارکردهایش همین است که ادامه همین خاتمیت است تا ظهور امام زمان (عج) روی مردم مومن باز خواهد ماند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه شیوه انتخاب رهبری در تشیع دموکراتیک‌ترین نوع انتخاب در تاریخ سیاسی بشر بوده است، اظهار کرد: انتخاب حضرت امام نه حزبی بود و نه با وجود نیروهای مسلح و هیچ‌یک از این‌ها وجود نداشت اما بر اثر مرور زمان و کشف مردم از زندگی و علم و آگاهی حضرت امام مورد قبول قاطبه ملت قرار گرفت و این شیوه نه توسط ملکه و نه هیچ حزب گروهی در تاریخ اتفاق نیفتاده است.

حسینیان با اشاره به انتخاب رهبر معظم انقلاب به رهبری جامعه اسلامی گفت: انتخاب مقام معظم رهبری نیز منطقی‌ترین و دموکراتیک‌ترین انتخاب بود؛ زیرا عده‌ای از فقها که با رای مستقیم مردم انتخاب شدند فردی را که دارای شرایط رهبری انقلاب اسلامی بود انتخاب کردند.

وی در ادامه گفت: شیوه انتخاب اگر اینگونه باشد مسائلی مثل ریاست جمهوری ترامپ پیش نمی‌آید. چنین وسایلی به خاطر این است که ‌پشتوانه‌ای از خبرگان ندارد. دموکراتیک‌ترین روش انتخاب توسط خبرگان در سال 68 برای انتخاب رهبر انقلاب اسلامی صورت گرفت.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب کشور را در این دنیای تاریک و پرگردنه به خوبی هدایت کرده است، گفت: رهبری با هدایت دقیق انقلاب و نظام آمریکا را به زانو درآورده که کشتی‌های نفتکش ما به سوی ونزوئلا می‌روند و با همه تهدیدات آمریکا جسارت هیچ اقدامی را ندارد. 

حسینیان ضمن بیان اینکه مقام معظم رهبری کشور را از مهلکه‌های مختلف نجات داده است، افزود: زدن پایگاه آمریکایی با موشک در تاریخ بی‌سابقه است. این علامت نفوذ و اراده درست و صحیح رهبری انقلاب اسلامی ایران است. امروز انقلاب با نفوذتر پیش می‌رود.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در مورد کتاب «سند انتخاب» اظهار کرد: این کتاب بر مبنای اسناد کتبی، صوتی، تصویری و شفاهی کسانی که در جلسه انتخاب مقام معظم رهبری حضور داشتند تنظیم شده است و به شبهات مطرح شده پیرامون آن جلسه پاسخ می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان