عکس های زیباترین کتابخانه دنیا در پراگ، جمهوری چک

کتابخانه کلمنتینوم، نمونه ای زیبا از معماری سبک باروک است، و برای اولین بار در سال ۱۷۲۲ و به عنوان بخشی از دانشگاه Jesuit افتتاح شد، و بیش از ۲۰۰۰۰ کتاب را در خود جای داد. این کتابخانه به عنوان یکی از زیباترین و با شکوه ترین کتابخانه های دنیا شناخته شده است.

عکس های زیباترین کتابخانه دنیا در پراگ، جمهوری چک

عکس های زیباترین کتابخانه دنیا در پراگ، جمهوری چک

کتابخانه کلمنتینوم، نمونه ای زیبا از معماری سبک باروک است، و برای اولین بار در سال 1722 و به عنوان بخشی از دانشگاه Jesuit افتتاح شد، و بیش از 20000 کتاب را در خود جای داد. این کتابخانه به عنوان یکی از زیباترین و با شکوه ترین کتابخانه های دنیا شناخته شده است.

نقاشی های سقف توسط جان هیبل انجام شده است. در سال 1781 کارل رافائل اونگار مدیر کتابخانه مجموعه ای از کتابهای ادبی به زبان چک را جمع آوری کرد. بعشی از کتاب های نادر تاریخی از این مجموعه برای اسکن به گوگل فرستاده شده اند و به زودی در google book قرار خواهند گرفت.

از آنجا که این کتابخانه نادر و کمتر شناخته شده است، دانستنی هایی نیز در موردش وجود دارد که کمتر کسی می داند: کلمنتیوم سومین کالج عیسویون بزرگ جهان است، این ویژگی در یکی از رمان های نویسنده معروف اسپانیایی خورخه لوئیس بورخس نیز اشاره شده.

زیباترین کتابخانه دنیا زیباترین کتابخانه دنیا زیباترین کتابخانه دنیا زیباترین کتابخانه دنیا زیباترین کتابخانه دنیا زیباترین کتابخانه دنیا زیباترین کتابخانه دنیا زیباترین کتابخانه دنیا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر