ازسرگیری تولید نفت توسط شرکت‌های حفاری آمریکا

شرکتهای حفاری نفت شیل آمریکا در پی کاهش اشباع عرضه و بهبود قیمتهای نفت، فعالیت برخی از چاههای تعطیل شده را ازسرگرفتند.

ازسرگیری تولید نفت توسط شرکت‌های حفاری آمریکا

به گزارش ایسنا، مجموع تولید نفت متوقف شده در منطقه بیکن در 28 مه 475 هزار بشکه در روز بود که هفت درصد در مقایسه با هفته پیش از آن کاهش داشت.

چندین شرکت بزرگ شیل در ابتدای ژوئن نسبت به ازسرگیری فعالیت حفاری ابراز خوش بینی کردند. شرکت EOG Resources اعلام کرد که قصد دارد تولیدش را در نیمه دوم سال 2020 تسریع کند و قیمتهای فعلی نفت را برای افزایش فعالیت حفاری کافی می‌داند.

بعلاوه شرکت پارسلی انرژی اعلام کرد بخش وسیعی از تولید محدود شده را در ژوئن احیا خواهد کرد. این شرکت در مارس 400 چاه را تعطیل کرده بود.

قیمتهای نفت از منفی 30 دلار در اواسط آوریل به محدوده بالای 30 دلار در اوایل ژوئن صعود کرده‌اند. مازاد عرضه شدیدی که بر اثر سقوط تقاضا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و جنگ قیمت نفت به وجود آمده بود، با کاهش شدید تولید و بهبود تدریجی تقاضا، تا حدودی برطرف شده است.

افت شدید قیمت نفت در سه ماه گذشته و توقف تقریبا کامل فعالیت حفاری، شرکتهای حفاری شیل را تحت فشار مضاعفی قرار داده است. این شرکتها بدهیهای سنگینی داشته و به جریان نقدینگی نیاز دارند. رشد شاخص قیمت وست تگزاس اینترمدیت به محدوده 30 دلار برای تشویق این شرکتها برای بازگشت به بازار کافی است.

تصمیم احتمالی اوپک پلاس برای تمدید کاهش تولید 9.7 میلیون بشکه در روز به مدت دو ماه دیگر که به نظر می‌رسد نتیجه احتمالی نشست آتی وزیران این گروه باشد، زمینه را برای بازگشت تولید نفت شیل آمریکا هموار می‌کند.

برخی از تحلیلگران معتقدند که ازسرگیری تولید زودهنگام است. دو هفته پیش بانک استاندارد چارترد در گزارشی اعلام کرد اگر آمار داکوتای شمالی نشان داد که آمار تعطیلی چاهها ثابت شده و سپس در دو تا سه هفته دیگر کاهش این آمار را نشان دهد، به معنای آن خواهد بود که قیمت وست تگزاس اینترمدیت افزایش بیش از حدی داشته است.

تحلیلگران استاندارد چارترد اظهار کردند اگر فعالیت چاهها در منطقه بیکن ازسرگرفته شود احتمالا چاههای تعطیل شده در تگزاس، نیومکزیکو و اوکلاهاما نیز به فعالیت برمی‌گردند.

با این حال گشایش چاههای تعطیل شده با حفاری چاههای جدید متفاوت خواهد بود. وضعیت اضطراری مازاد عرضه اندکی فروش کرده است اما به دلیل این که چاههای معدودی می‌توانند هزینه‌های عملیاتی را در قیمت 35 دلار نفت پوشش دهند، صنعت نفت شیل آمریکا به طور کامل نمی‌تواند به حیات برگردد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، کاهش شمار دکلهای حفاری ادامه دارد و هفته گذشته 222 حلقه کاهش پیدا کرد. منطقه پرمیان دکلها 14 حلقه دیگر کاهش پیدا کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان