۱۰ کتاب روشنگرایانه که خواندشان ذهن را وسعت می دهد

کتاب هایی که معرفی کرده ام کتاب های معمولی نیستند که بخواهید وقت شبتان را با آن پر کنید

10 کتاب روشنگرایانه که خواندشان ذهن را وسعت می دهد

10 کتاب روشنگرایانه که خواندشان ذهن را وسعت می دهد

کتاب هایی که معرفی کرده ام کتاب های معمولی نیستند که بخواهید وقت شبتان را با آن پر کنید. این ها نه تنها از همان ابتدای داستان شما را غرق در خودشان می کنند بلکه پس از پایان قصه همچنان ذهنتان را به خود مشغول خواهند کرد. این کتاب ها درباره انسان ها و تصمیمات سرنوشت سازی است که باید در زندگی بگیرند. شخصیت های اصلی داستان ها با حقایق بسیار ناخوشایندی مواجه می شوند اما کم نمی آوردند و بسیار محکم و قوی به زندگی خود ادامه می دهند. پس از خواندن این کتاب ها به توضیحاتی که از دیدگاه های مختلف آورده ایم نگاهی بیندازید.

معرفی کتاب

1984 اثر جورج اورول

1984 یک رمان پیشگویانه از جورج اورول می باشد که برای اولین بار در سال 1949 منتشر شده است. این کتاب نوع کلاسیک ژانر پادآرمانشهر محسوب می شود. در این کتاب برای اولین بار در ادبیات افسانه ای خواننده به تئوری بیگ برادر و مفهوم توتالیتاریسم یا همان تمامیت خواهی معرفی می شود. بیشتر مسائلی که در این کتاب مطرح شده اند مربوط به دنیای سیاست هستند.

معرفی کتاب

451 فارنهایت اثر ری بردبری

در این داستان پادآرمانشهر “ری بردبری” استاد داستان های علمی تخیلی با مهارت کامل توانسته است جوامع مدرن را توصیف کند و یکی از مهمترین عقاید او این است که: دنیا برپایه نظریه مصرف گرایی بنا نهاده شده است. تمام کتاب هایی که به خواننده خود الهام می دهند تا تصمیمات زندگی را آنالیز کنند و مسئولیت پذیرانه تر درباره زندگی فکر کنند باید از بین بروند. و این بسیار احمقانه است. نویسنده کتاب این موضوع را در ذهن ما هک می کند که بدترین چیز در دنیا زمانی اتفاق می افتد که ما انسان ها نتوانیم با یکدیگر ارتباط داشته باشیم و زمانی که جدای از طبیعت و میراث عقلانی بشریت باشیم.

معرفی کتاب

محاکمه اثر فرانتس کافکا

فرانتس کافکا نگارش این کتاب را در سال 1915 به پایان رسانده است. اما انتشار آن پس از مرگ او در سال 1925 انجام شده است. داستان این کتاب درباره یک کارمند بانک به نام جوزف کی می باشد که بدون هیچ دلیل خاصی به زندان افتاده است. جوزف کی در طول داستان با پوچی مطلق وضعیت زندگی خود درگیر است اما در نهایت به حقیقت و علت دستگیری خودش پی می برد.

معرفی کتاب

اتحادیه ابلهان اثر جان کندی تول

ایگناتیوس جی ریلی یک خردمند عجیب و یک انسان شدیدا ژولیده و نامرتب است. او مدرنیته را به دلیل کمبود الهیات و هندسه کوچک می شمرد. او با جنگ خودش می ستیزد جنگ همه علیه همه. ایگناتیوس در ژانر ادبیات طنز منحصربه فرد ترین شخصیت است.

معرفی کتاب

دنیای قشنگ نو اثر آلدوس هوکسلی

این کتاب داستان تخیلی اتوپیستی درباره جامعه به ظاهر ایده آل است که توسط کنترل کننده های جهان ایجاد شده است. مردم این داستان دوست دارند که همه چیز در دنیا و در زندگی سازمان یافته باشد. آن ها از مهندسی ژنتیک و شستشوی مغذی لذت می برند. اما همیشه یکی هست که تشنه تغییر باشد.

معرفی کتاب

سالار مگس ها اثر ویلیام گلدینگ

داستانی تمثیلی که توسط برنده جایزه نوبل ویلیام کینگ نوشته شده است یکی از پروفروش ترین کتاب ها و در برنامه های دانشگاهی به عنوان یک واحد اجباری بوده است. این رمان داستان گروهی است که در یک جزیره غیرمسکونی زندگی می کنند و همچنان که مشکلات بیشتر می شود خشونت ذاتی بشریت خودش را در هر صورت ممکن بروز می دهد.

معرفی کتاب

کچ 22 اثر جوزف هولر

این یک داستان کلاسیک است که ثابت می کند وقتی بوروکراسی در تمام جنبه های زندگی ما حکمفرما باشد، هیچ جایی برای سلامت عقل و ایمان وجود نخواهد داشت. داستان درباره خدمات کاپیتان یوساریان در رژیم هوایی بمب افکن در جنگ جهانی دوم در ایتالیا است. مخالفان او نازی ها نیستند بلکه ارتش خودش است. او به دلیل ماموریت کچ 22 در بن بستی گیر می افتد که نمی تواند خودش را از آن موقعیت رها سازد.

معرفی کتاب

سه شنبه ها با موری اثر میچ البوم

این کتاب داستان بیوگرافی میچ البوم و مربی او موری شوارتز است. خیلی از مردم مربی خود راترک می کنند و اعتقاداتشان پس از مدت کوتاهی از ذهنشان پاک می شود. میچ برای دومین بار می تواند استاد جامعه شناسی خود را ملاقات کند اما این بار مربی او از بیماری ناعلاجی رنج می برد و چند روز بیشتر شانس زنده ماندن را ندارد.

معرفی کتاب

چند شاخه گل برای آلجرنون اثر دانیل کیز

این کتاب یک داستان کوتاه علمی تخیلی درباره انسانهای معلول و تاثیراتی است که گذشته بر آینده آن ها خواهد داشت . چارلی گوردون مردی است با ناتوانی ذهنی است و یک آزمایشی روی او انجام می شود که قدرت ذهنی خود را دوباره به دست بیاورد. اما مشکلی که اینجا هست این است که این آزمایش تا به حال روی هیچ انسانی انجام نشده است.

معرفی کتاب

آنچه با خود حمل می کردند اثر تیم او براین

تیم براین مردان و احساساتشان را در جنگ با عبارات استعاری بیان می کند. این کتاب تجربه نویسنده به عنوان سرباز جنگ ویتنام را نیز شرح می دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر