کارخانههای خودروسازی مختلف تلاش میکنند که در کلاسهای مختلف از چرخهی رقابت خارج نشوند. میتسوبیشی در کلاس پیکاپهای سایز متوسط از سال 1978 یک خودروی بسیار جذاب و کم استهلاک تولید میکند که اسم این خودرو بهدفعات تغییر کرده است. آخرین نامی که بر آن گذاشته شده، تریتان است که امروز نسل پنجم این خودرو، تولید میشود. تریتان با دو مدل موتور توربو دیزل و بنزینی 2.4 لیتری عرضه میشود. حداکثر قدرت هر دو نوع موتور 178 اسب بخار است؛ ولی گشتاور نسخهی دیزل بیشتر خواهد بود.
این خودرو در محور جلو از سیستم تعلیق جناغی دوبل به همراه میله تعادل بهره میبرد. در اکسل عقب هم مانند اکثر خودروهایی که توان حمل بار دارند، از فنر شمشی استفاده شده است. قیمت این خودرو در ایالات متحده از 22 هزار دلار برای نسخهی تک کابین و تک دیفرانسیل با گیربکس دستی شروع میشود و تا 48 هزار دلار برای نسخهی فول آپشن دو کابین و دو دیفرانسیل با گیربکس اتوماتیک افزایش مییابد.
اخیرا میتسوبیشی یک نسخهی بهینهشدهی مخصوص آفرود از این محصول معرفی کرده که متأسفانه فقط یک نمونه از آن ساخته است. جنگجوی صحرا، تغییرات ظاهری زیادی دارد، از جمله استفاده از رینگ و لاستیکهایی با سایز بزرگ، تغییرات اساسی در سیستم تعلیق، اضافه شدن رول کیج (حفاظ فلزی اتاق خودرو)، چراغهای LED با برد بالا و تغییرات بسیارِ دیگر که پیمودن مسیرهای سخت را برای این خودرو سهل میکند. صندلیهای کبرا ریسینگ هم بهجای صندلیهای اصلی این خودرو قرار گرفتهاند.
جنگجوی صحرا برای فروش نیست؛ ولی میتسوبیشی بهجای آن نمونهای از تریتان با نام Barbarian SVP را به تعداد محدود 250 دستگاه تولید میکند که در ظاهر شباهتهایی با جنگجوی صحرا دارد. این مدل از لاستیکهای بزرگ و زیبای بی اف گودریچ بهره میبرد و در دو رنگ مشکی و آبی تولید میشود.