حق مسکن کارگران ۳۰۰ هزار تومان شد

خبرگزاری مهر: اعضای شورای عالی کار در نشست تعیین حق مسکن کارگران پس از گذشت ساعت‌ها مذاکره با تصویب افزایش 200 هزار تومانی حق مسکن کارگران موافقت کردند. به این ترتیب حق مسکن کارگران برای سال 99 به 300 هزار تومان رسید.

از دیگر مصوبات جلسه کاهش 75 هزار تومانی پایه سنواتی کارگران بود که به ازای آن پنج درصد به پایه حقوق اضافه شد که در حقیقت پایه کارگران حداقل‌بگیر در سال جاری 26 درصد افزایش یافت.

پایه سنوات پیش از این و در مصوبه فروردین ماه 175 هزار تومان تعیین شده بود که با مصوبه امشب به 100 هزار تومان کاهش یافت.

به این ترتیب حداقل دستمزد یک کارگر مجرد (بدون احتساب سابقه) به رقم 26،104،270 ریال می‌رسد که نسبت به سال 98 رشد 44.5 درصدی را نشان می‌دهد.

شایان ذکر است که حداقل دستمزد یک کارگرد مجرد در سال نودوهشت مبلغ 18،068،810 ریال بوده است.

همچنین سایر به سطوح علاوه بر حق مسکن روزی 2،600 تومان نیز اضافه شد.

«محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه شورای عالی کار در گفتگو با خبرنگاران توضیح داد: پیشنهاد افزایش 200 هزار تومانی حق مسکن کارگران باید برای تصویب به هیأت وزیران ارسال شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این تصمیم در شورای عالی کار با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان ملی استاندارد و نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اتخاذ شد.

وی اظهارداشت: علاوه بر افزایش حق مسکن کارگران، در این جلسه برای اصلاح حق سنوات کارگران تصمیم بر آن شد تا مبلغ 78 هزار تومان نیز به حداقل مزد کارگران اضافه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: امیدواریم نتایج این دو تصمیم در شورای عالی کار، در سال جهش تولید به ایجاد شرایط مطلوب کار و تولید در کشور کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حق مسکن کارگران برای اجرا نیاز به تصویب دولت نیز دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان