دیپلمات روس: ایران ده‌ها بازرسی هسته‌ای را پذیرفته است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ازفارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی در توئیتر به صدها بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت‌های هسته‌ای ایران اشاره کرد.

وی که این پیام توئیتری را در جواب یک پیام توئیتری «ریچارد گولدبرگ»، دستیار مشاور امنیت ملی آمریکا نوشته بود، گفت: «تحت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، ایران با فاصله زیاد، قابل راستی‌آزماترین کشور است. این کشور صدها بازرسی از جمله ده‌ها بازرسی بر اساس پروتکل الحاقی را پذیرفته و هرگز مانع آن نشده است به جز یک مورد که موضوع رایزنی‌های بیشتر است. بنابراین این ارزیابی (خطاب به گولدبرگ) از واقعیت فاصله دارد.»

ریچارد گلدبرگ پیشتر در پیامی در توئیتر مدعی شده بود: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که ایران مانع دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دو سایت هسته‌ای از پیش اعلام‌نشده شده است که نقض آشکار پروتکل الحاقی به شمار می‌آید. ایران در حال نقض تعهدات خود نه به دلیل فشار حداکثری بلکه به دلیل پنهان کردن مواد و سایت‌های هسته‌ای اعلام نشده است.»

این مقام آمریکایی در ادامه پیام توئیتری خود خواستار بازگشت تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران شد.

اولیانوف روز گذشته نیز در پیامی در توئیتر به جنجال برخی رسانه‌ها و مقامات غربی علیه ایران درباره فراهم نشدن امکان بازدید آژانس از دو منطقه در ایران پاسخ داد و نوشت:  «ایران دسترسی را رد نکرده بلکه تا کنون این دسترسی را فراهم نکرده است. این تفاوت دارد. ایران حق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را زیر سوال نبرده است و برای ادامه رایزنی‌ها آماده است.آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگرانی‌های خود در این خصوص را ابراز داشته اما همچنان آماده گفت‌وگو است. اجازه دهید امیدوار باشیم این مشکلات به زودی حل شوند.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان