ماهان شبکه ایرانیان

مسافرت با خط هوایی اختصاصی و لوکس چه حسی دارد ( عکس )

سم هوانگ یک گردشگر بلاگر است که علاقه زیادی به مسافرت های هوایی لوکس دارد. او به تازگی مجلل ترین سفر تبلیغاتی خود در آسمان ها را تجربه کرده: اقامتگاه اتحاد

مسافرت با خط هوایی اختصاصی و لوکس چه حسی دارد ( عکس )

سم هوانگ یک گردشگر بلاگر است که علاقه زیادی به مسافرت های هوایی لوکس دارد. او به تازگی مجلل ترین سفر تبلیغاتی خود در آسمان ها را تجربه کرده: اقامتگاه اتحاد

این اقامتگاه ( که در هواپیما است ) دارای تخت کامل، پیشخدمت، و یک حمام اختصاصی است.

سم هوانگ در بلاگ خود نوشت: همه چیز با توجه به فضا فوق العاده است. هوانگ در پرواز سیدنی به دبی این اقامتگاه را تجربه کرد، که هزینه اش هم 23٫000 دلار بود.

هوانگ تجربه این پرواز پر زرق و برق را همراه با عکس و از زبان خودش برایمان می گوید تا بدونیم چنین پروازی چه حسی دارد.

 

در روز پرواز همه چیز را سریع بررسی کردم و به سالن نسبتا جدید اتحاد رفتم. سالن به دو بخش مجزا تقسیم شده بود، یکی برای غذا خوردن و دیگری برای استراحت و نشستن.

etihad-first-class-1

 

قسمت استراحت به زیبایی مبله شده بود، مبل های سفید و قهوه ای از جنس چرم.

etihad-first-class-2

 

من به ویژه از قفسه چوبی کتاب ها خیلی خوشم آمد چون حس در خانه بودن را القا می کرد.

etihad-first-class-3

 

 

قسمت بوفه سلف سرویس بود و غذاهای منو به صورت جدا جدا چیده شده بود.

etihad-first-class-4

 

و البته یک بار شیک و مجلل.

etihad-first-class-5

 

فقط دو حمام در سالن انتظار بود پس من تصمیم گرفتم قبل از اینکه آنجا شلوغ بشود یک دوش بگیرم.

etihad-first-class-6

 

اتاق حمام خیلی خوب طراحی شده بود و یک دوش بارانی خیلی بزرگ هم داشت.

etihad-first-class-7

 

بعد از دوش تصمیم گرفتم غذا بخورم. یک پیشخدمت خود را معرفی کرد و به اطلاعم رساند که می توانم هرچقدر غذا می خواهم از منو سفارش دهم. من هم وعده را با صدف شروع کردم. صدف ها عالی پخته شده بودند، توصیه می کنم در چنین مواقعی چیزی سبک بخورید تا جا برای جشنی که در پرواز انتظارتان را می کشد داشته باشید.

etihad-first-class-8

 

خیلی زود زمان سوار هواپیما شدن رسید، خدمه پرواز مرا تا گیت ورودی به هواپیما اسکورت  و به مدیر کابین معرفیم کردند. این فرد مرا تا هواپیما همراهی کرد. وقتی وارد هواپیما شدم توسط پیشخدمت درجه یک خط هوایی به من خوش آمدگویی شد و راهنمایی شدم که کجا باید بنشینم.

etihad-first-class-9

 

وقتی اتاقکم را برای اولین بار دیدم دهانم از تعجب کاملا باز شده بود.

etihad-first-class-10

 

اتاقک واقعا بزرگ بود، فضایی برای  لم دادن داشت همراه مبل و یک صندلی خمیده جداگانه. طول این اتاقک معادل 4 صندلی بزرگ در هواپیما بود.

etihad-first-class-11

 

در مجاورت صندلی و در طول میز یک آینه بود که در آن می توانستی لوازم بهداشتی آرایشی پیدا کنی.

etihad-first-class-12

 

برخلاف آینه های کوچک شرکت هوایی امارات آینه ای که در اتاقک اتحاد بود مثل آینه دستشویی خانه خودتان بزرگ است. البته این آینه دارای چراغ های خودکار بود که هنگام باز شدن فعال می شدند و خودت را مانند فردی میلیون دلاری می دیدی.

etihad-first-class-13

 

زیر آینه یک مینی بار تعبیه شده که پر است از نوشیدنی و بطری های آب. در کنار آینه یک کمد کوچک است جایی که می توانی لباس هایت را آویزان کنی. مانند هواپیماهای امارات فضای چمدان بالا نبود تا اتاق خفه نشود، جای چمدان ها را زیر صندلی ها طعبیه کرده بودند.

etihad-first-class-14

 

خدمه پرواز از ساکنان اتاق های درجه یک پذیرایی می کردند، البته خدمات اضافی این پیشخدمت ویژه هم بود. پیشخدمت خودش را معرفی کرد و پرسید چیزی برای نوشیدن میخواهم؟ من هم شامپاین سفارش دادم.

etihad-first-class-15

 

از آنجا که اتحاد سرویس  دهی به مشتریان درجه یک خود را خیلی مهم می داند، پیشخدمت هایش را در هتل های مشهور جهان آموزش می دهد. دقت به جزئیات فوق العاده بود، و من به شخصه تحت تاثیر دقت و حرفه ای بودن پیشخدمتم قرار گرفته بودم. قیمت هر بطری از نوشیدنی هایی که در اتحاد سرو می شود 100 دلار است.

etihad-first-class-16

 

صندلی من رو به عقب بود، و هنگام تیکاف کردن هواپیما باید روی آن صندلی می نشستم و کمربند می بستم، مثل این بود که در ترن هوایی رو به عقب حرکت کنی. من از این تجربه لذت بردم اما اگر شما با چنین شرایطی مشکل دارید توصیه می کنم روی صندلی های زوج بنشینید.

etihad-first-class-17

 

می خواستم سورپرایز شوم به همین خاطر به سرآشپز هواپیما سفارش دادم هرچه خودش فکر می کند خوب است را برایم بیاورد. سرآشپز خود به شخصه این بشقاب را برایم آورد، که ترکیبی بود از انواع گوشت گریل شده. از اینکه چقدر گوشت را خوب پخته شگفت زده شده بودم، واقعا از تمام غذاهای مشابهی که روی زمین خورده بودم خوشمزه تر بود.

etihad-first-class-18

 

بعد از آن غذای فوق العاده واقعا احساس سیری داشتم بنابرین دسر نخوردم. بعد از شام تصمیم گرفتم لباس هایم را عوض کنم و چیزی راحت بپوشم. اتحاد لباس خواب های ابریشمی برای مشتریان درجه یک خود در نظر گرفته.

etihad-first-class-19

 

اتحاد برای اتاقک مسافران درجه یک خود دو دستشویی در نظر گرفته یکی از آنها حمام دارد، و دیگری بزرگتر و جادار تر ساخته شده است.

etihad-first-class-20

 

مدتی بعد پیشخدمت در اتاقم را زد و پرسید که آیا می خواهم نگاهی به اقامتگاه داخل هواپیما بندازم. متوجه شدم که لباسش کاملا تغییر کرده، یک کت بلند با دست کش های سفید، لباسی که پیشخدمت ها زمانی که مسافران در حال ورود به هواپیما هستند می پوشند.

etihad-first-class-21

 

اقامتگاه اتحاد از سه بخش جدا تشکیل می شد، اتاق نشیمن، یک دستشویی کلی، و اتاق خواب شخصی. اتاق نشیمن جایی بود مسافران می توانستند برای خود بگردند و استراحت کنند، غذا بخورند، و به وسیله پنجره ها از پرواز لذت ببرند. تقریبا به اندازه یک آپارتمان معمولی بود.

etihad-first-class-22

 

صفحه نمایش سیستم سرگرمی 32 اینچی و بزرگ بود، شاید بزرگترین در آسمان!

etihad-first-class-23

 

صندلی قسمت پایینی داشت که بیرون می آمد و می توانستی پایت را رویش استراحت دهی.

etihad-first-class-24

 

بعد از بررسی مختصری که از اتاق نشیمن داشتم، پیشخدمت دری را باز کرد و به قسمت خصوصی اقامتگاه رفتیم. به جای داشتن مبلی که تبدیل به تخت شود، این قسمت تختی کامل و دو نفره داشت. این مورد در میان تمام خطوط هواپیمایی برای اولین بار است که اتفاق می افتد.

etihad-first-class-25

 

برای اینکه مسافر در ناز و نعمت کامل باشد، اتحاد روی تخت چهار بالش پری قرار داده، و دو بالش کوچک جانبی.

etihad-first-class-26

 

دستشویی شخصی دارای حمام هم بود، همچنین ست کامل لوازم آرایشی بهداشتی آکوا دی پارما هم برای استفاده موجود بود.

etihad-first-class-27

 

در آن سر تخت یک صفحه نمایش 27 اینچی نیز بود و می توانستی در حالی که روی تخت لم داده ای از برنامه مورد علاقه ات هم لذت ببری.

etihad-first-class-28

 

یکی از چیزهایی که به شدت مرا تحت تاثیر قرار داد سیستم روشنایی اقامتگاه بود. به وسیله ی یک صفحه کنترل می توانستی نور زمین، دیوارها و سقف را تنظیم کنی.

etihad-first-class-29

 

متاسفانه همه چیزهای خوب بالاخره به پایان می رسند. پیشخدمت دوباره برگشت تا مطلعم کند که تلاطم فروکش کرده و می توانم به اتاقکم برگردم. بعد از تجربه مختصر اما فوق العاده ام در اقامتگاه اتحاد، از پیشخدمت خواستم تختم را آماده کند. در حالی که من آماده می شدم پیشخدمت صندلی اتاقک را به تخت تبدیل کرد.

etihad-first-class-30

 

بر خلاف تختی که در اقامتگاه بود، تخت اتاقک همان صندلی ها بودند که مانند تمام خطوط هوایی دیگر تبدیل می شدند. البته این تخت هم به اندازه کافی راحت بود که بتوان خوب روی آن خوابید.

etihad-first-class-31

 

اتحاد یکی از دو خطوط هوایی است که می توانی در آسمان دوش بگیری، دیگری امارات است. بر خلاف امارات، اتحاد خدمه حمام یا بار درجه یک نداشت. با این حال من کسی نیستم که به خاطر این چیزها شکایت کنم.

etihad-first-class-32

 

مسافران هر اتاقک 5 دقیقه زمان دوش آب گرم داشتند، داخل حمام نشان داده می شد که هنوز چه مقدار آب برایت باقی مانده.

etihad-first-class-33

 

بعد از اینکه خودم را خشک کردم، متوجه شدم دستشویی اتحاد با چندین و چند آینه پوشیده شده که در جای خود جالب بود. متوجه شدم که نور سقف دستشویی نیز با الگوی هندسی نام اتحاد طراحی شده.

etihad-first-class-34

 

بعد از دوش فوق العاده ای که داشتم، به سالن اقامتگاه رفتم تا صبحانه سفارش بدهم. منوی سالن غذاخوری همانی بود که در ابتدای سفر دیده بودم.

etihad-first-class-35

 

سالن اصلی هواپیما جایی است که مسافران قسمت درجه یک می تواند برای صحبت با هم به آنجا بروند. بر خلاف خطوط هوایی قطر و امارات در این قسمت هیچ باری دیده نمی شود. به راحتی می توانی توجه پیشخدمت را به خود جلب کنی تا سفارش غذا بدهی.

etihad-first-class-36

 

متاسفانه درست در همین لحظه به یک تلاطم خوردیم و مجبور شدم به صندلی ام برگردم.

etihad-first-class-37

 

در حالی که منتظر آماده شدن غذایم بودم چای سفارش دادم.

etihad-first-class-38

 

کمی بعد، آشپز پرواز غذایم را سرو کرد، غذایی فوق العاده که ترکیب گوشت بره و تخم مرغ بود. طعم بسیار خوبی داشت درست مانند غذایی که برای شام خورده بودم.

etihad-first-class-39

 

بعد از تماشای چند برنامه تلوزیونی، کاپیتان اطلاع داد که خود را برای فرود در ابوظبی آماده کنیم. به دلیل اینکه در بیشتر مواقع به تلاطم می خوردیم پرواز پس از حدود 15 ساعت به پایان رسید، که برای لذت بردن از اتحاد زمان خوبی بود.

etihad-first-class-40

 

بعد از اینکه فرود آمدیم، از خدمه فوق العاده قسمت درجه یک خواستم که با هم عکس یادگاری بگیریم، و آنها هم با روی گشاده قبول کردند.

etihad-first-class-41

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان