ماهان شبکه ایرانیان

بعد از ۵سال بازهم نگاه‌ها متوجه ان‌پی‌تی شد/ آخرین تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

به گزارش اقتصادآنلاین، پس از 5 سال بازهم دشمنی های آمریکا علیه دانش هسته ای کشورمان دست به کار شد.

درنتیجه امروز جلسه کشورهای عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ساعت 12:30 به وقت تهران آغاز شد که قطعنامه 2231 شورای امنیت در دستور کار قرار دارد.

برخی منابع آگاه از این گزارش می گویند، آژانس از ایران خواسته است تا سه مکان مورد درخواست که مختصات جغرافیایی و نام آن را که معاون مدیرکل آژانس در ماه گذشته به ایران اعلام کرده، مورد بازرسی قرار دهد.

آژانس در گزارش خود تلاش کرده که ادعاهایی را به موادی از NPT و پروتکل الحاقی مستند کند و درخواست بازرسی بدهد

نکته دیگر این گزارش این است که جمهوری اسلامی ایران همچون ماه های قبل این درخواست های زیاده خواهانه را نپذیرفته و  اعلام کرده که بر اساس ماده 14 برجام بند C برجام هیچ ادعایی را در این زمینه به رسمیت نمی شناسد. در این خصوص و ادعاهای اخیر آژانس که ظرف یکی دو روز آینده رسما منتشر خواهد شد نکاتی باید مورد توجه قرار گیرد

در همین حال "مدیر کل آژانس انرژی اتمی" در نشست مجازی شورای حکام مدعی شده است: ایران برای چهار ماه است به ما اجازه دسترسی به دو مکان را نداده و تقریبا برای یک سال در مباحثات محتوایی برای شفاف‌سازی درباره سوالات درباره مواد هسته‌ای اعلام نشده و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده، همکاری نکرده است.

همکاری‌های ایران در حالی است که طرف مقابل برجام و حتی آژانس بین المللی انرژی اتمی در دو سال اخیر بدعهدی ها و نقض های پی درپی برجام را تحت فشار آمریکا مرتکب شده اند و ایران به رغم این تخلفات، به سوالات و ابهامات در چارچوب پروتکل و پادمان عمل کرده و ادعاهای اخیر نیز تنها بهانه گیری های بی دلیلی است که ریشه در موضوعات سیاسی علیه کشورمان دارد.

در ادامه العربیه خبر داد که آمریکا پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به شورای امنیت ارائه داد. پیش‌نویس قطعنامه جدید شامل مجموعه‌ای از قطعنامه‌ها و اقدامات علیه ایران است که به دلیل رفتارهای بی‌ثبات کنند تهران در منطقه اتخاذ شده است.

در قطعنامه جدید سلسله تصمیمات شامل ممنوعیت همه کشورهای عضو سازمان ملل از خرید یا فروش اسلحه از ایران، ممنوعیت فروش یا انتقال سلاح از ایران به خارج از این کشور و بازرسی و تفتیش کلیه کالاهای تجاری که وارد ایران می‌شود و همچنین بازرسی همه کالاهایی که از این کشور خارج می‌شود.

قطعنامه از کشورهای عضو می‌خواهد که مطابق با قوانین بین المللی قابل اجرا، هرگونه کشتی ایرانی که ثابت شود به فعالیت‌های ممنوع بین‌المللی در ارتباط است، توقیف و مصادره کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان