تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا روز دوشنبه به ریاست معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه تسریع در پرداخت تسهیلات به شاغلین و شرکت‌های زیرمجموعه حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی آسیب دیده از کرونا مورد تاکید قرار گرفت.

محمد نهاوندیان در این جلسه لزوم کاستن و حذف بروکراسی زمان‌بر اداری و روند اجرای مصوبات کارگروه در پرداخت تسهیلات به مشمولین آسیب‌دیده از کرونا را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه باید تلاش کنیم که مردم و بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از ویروس کرونا در کمترین زمان ممکن از تسهیلات اهدایی دولت برخوردار شوند.

در این جلسه گزارش عملکرد پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی خانوارها و روند تعیین خانوارهای مشمول دریافت کمک معیشتی بیش از یک میلیون تومان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه جلسه با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص بازگشایی نمایشگاه‌های تخصصی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و مشروط به دعوت از افراد متخصص، پیشنهادات مربوط به بازگشایی نمایشگاه‌های تخصصی و کلیه رویدادهای تجاری در تهران و مراکز استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه امروز کارگروه همچنین مشکلات مربوط به ارسال پیامک و ثبت‌نام در سامانه برای دریافت تسهیلات مطرح شد و لزوم پیگیری جدی به منظور اطمینان از برطرف شدن کامل این مشکل مورد تاکید قرار گرفت.

در ادامه این جلسه، نماینده وزارت امور اقتصاد و دارایی از موافقت بانک توسعه  اسلامی در راستای استفاده از تسهیلات آن برای مقابله با کرونا خبر داد و خواستار حذف فرایندهای طولانی صدور مجوزهای مربوطه شد که مورد موافقت کارگروه قرار گرفت.

در این جلسه، کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، با توجه به افزایش قیمت و اجاره بهای مسکن راهکارهای پیشنهادی در زمینه حمایت از مستاجران مورد بررسی قرار گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان