ماهان شبکه ایرانیان

نیم تریلیون دلار؛ سهم اپ استور از فروش اپلیکیشن‌ها و محصولات فیزیکی در سال ۲۰۱۹

تحقیق شرکت مشاوره اقتصادی «Analysis Group» خبر از این می‌دهد که اپ استور مسئول ۵۱۹ میلیارد دلار فروش محصولات فیزیکی، سرویس‌ها و دستگاه‌های دیجیتالی در سال ۲۰۱۹ بوده و اپل نیز از چنین گفته‌ای حمایت کرده‌ است.

نیم تریلیون دلار؛ سهم اپ استور از فروش اپلیکیشن‌ها و محصولات فیزیکی در سال 2019

تحقیق شرکت مشاوره اقتصادی «Analysis Group» خبر از این می‌دهد که اپ استور مسئول 519 میلیارد دلار فروش محصولات فیزیکی، سرویس‌ها و دستگاه‌های دیجیتالی در سال 2019 بوده و اپل نیز از چنین گفته‌ای حمایت کرده‌ است.

اپل اعلام کرده که 61 میلیارد از این درآمد مربوط به کالاهای دیجیتالی می‌شود که احتمالا 30 درصد یا 15 درصد از آن را دریافت کرده است. این درآمد شامل بازی‌های موبایل، خریدهای درون اپلیکیشن، اشتراک و خرید اپلیکیشن‌های پولی می‌شود.

در تحقیق جدید به این موضوع اشاره شده که برخی موارد مانند اشتراک سرویس‌های استریم ویدیو شاید از محل دیگری خریداری شده باشند اما دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل iOS مقصد اصلی استفاده از آن‌ها بوده‌اند. علاوه بر این سرویس‌ها، می‌توان به اپلیکیشن‌های تجاری اشاره کرد که کمپانی‌ها برای کارمندان خود خریداری می‌کنند.

تبلیغات درون برنامه‌ها که اکثر آن‌ها را بازی‌های موبایل تشکیل می‌دهند، درآمدی برابر با 45 میلیارد دلار داشته‌اند. سایر درآمد‌ها مربوط به برنامه‌هایی مانند حمل مسافران، تحویل غذا و همچنین اپلیکیشن‌های فروشگاه‌هایی مانند «بست بای» و «تارگت» می‌شود که اپل سهمی از این 413 میلیارد دلار درآمد برنداشته است. از این درآمد 268 میلیارد دلار مربوط به اپلیکیشن‌های فروشگاهی، 57 میلیارد دلار مربوط به برنامه‌های مسافرتی بوده و سهم اپلیکیشن‌های حمل و نقل و تحویل غذا به ترتیب به 40 و 31 میلیارد دلار می‌رسد.

اپ استور

چنین درآمد بالایی چندان تعجب برانگیز نیست چرا که تجارت خدمات اپل رشد سریعی را تجربه می‌کند و گزارش‌ها از درآمد بالای اپ استور به صورت هفتگی و ماهانه خبر می‌دهند، با این حال انتشار مقاله‌ای جامع در این زمینه می‌تواند جذابیت مخصوص به خود را داشته باشد.

نتیجه این تحقیق اهمیت بالایی برای اپل دارد چرا که این غول دنیای فناوری می‌خواهد علاوه بر توسعه‌دهندگان، رگولاتورها نیز به این موضوع پی ببرند که اپ استور یک اقتصاد بزرگ محسوب می‌شود یا به زبان اپل، «پویا، رقابتی و شکوفا» است.

اپل تنها شرکتی نیست که زیر ذره‌بین رگولاتورها قرار گرفته چرا که وزارت دادگستری آمریکا و کمیسیون تجارت فدرال در حال بررسی عملکرد شرکت‌های آمازون، اپل، فیسبوک، گوگل و مایکروسافت در زمینه انحصار در بازار هستند. این شرکت‌ها به قدرت بالایی دست پیدا کرده‌اند و می‌توانند از آن به صورت ضد رقابتی استفاده می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان