ماهان شبکه ایرانیان

سازنده اپلیکیشن ایمیل Hey اپل را گانگستر خطاب کرد: به اپ استور باج نمی‌دهیم

اپل سازندگان ایمیل Hey را تهدید کرده که اگر قابلیتی برای اشتراک و خرید درون برنامه‌ای به آن اضافه نکنند، این اپلیکیشن را از اپ استور حذف خواهد کرد.

سازنده اپلیکیشن ایمیل Hey اپل را گانگستر خطاب کرد: به اپ استور باج نمی‌دهیم

اپل سازندگان ایمیل Hey را تهدید کرده که اگر قابلیتی برای اشتراک و خرید درون برنامه‌ای به آن اضافه نکنند، این اپلیکیشن را از اپ استور حذف خواهد کرد.

«دیوید هاینمیر هانسن»، مدیر ارشد فناوری شرکت «Basecamp» که سازنده اپلیکیشن ایمیل Hey است، اعلام کرده که اپل مشابه گانگسترها عمل می‌کند و تا زمانی که گزینه‌ای برای اشتراک درون برنامه‌ای به Hey اضافه نشود، اجازه انتشار بروزرسانی را نخواهد داد و حتی شاید این برنامه را از اپ استور حذف کند. هانسن گفته:

«از بی‌پروا بودن این تهدید تعجب کردم. من فکر می‌کردم تهدیدها باید به صورت غیرمستقیم باشند، اما تهدید اپل کاملا واضح بود.»

اپل در ایمیلی اعلام کرده که تمام توسعه‌دهندگان باید دستورالعمل‌های دقیق این شرکت پیرامون مدل‌های تجاری را رعایت کنند. اپل اشاره مستقیمی به اپلیکیشن ایمیل Hey نکرده، اما اعلام کرده که چنین اقدامی عادی محسوب می‌شود و همیشه با توسعه‌دهندگان برای رعایت این موارد همکاری می‌کند. این شرکت همچنین به رسانه «پروتکل» اعلام کرده که این برنامه از همان ابتدا نباید تایید می‌شده است.

این اقدام اپل دقیقا زمانی رخ داده که اتحادیه اروپا تحقیقی را پیرامون اپ استور و اپل پی آغاز کرده است. به گفته مدیر بخش ضد انحصار اتحادیه اروپا، اپل نقش دربان دروازه را دارد و هدف این اتحادیه اطمینان از این موضوع است که اپل شرایط را در بازارهایی که با توسعه‌دهندگان دیگر رقابت می‌کند، تغییر ندهد.

ایمیل Hey

اپلکیشن ایمیل Hey دیروز منتشر شد. این سرویس جدید ایمیل به عنوان جایگزینی برای جیمیل شناخته می‌شود و با هزینه سالانه 99 دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. برای استفاده از این اپلیکیشن در محصولات مجهز به سیستم عامل iOS، باید وارد حساب خود در وب‌سایت این شرکت شوید. اپل روز جمعه این برنامه را تایید کرد اما هنگامی که هاینمیر هانسن تصمیم به عرضه بروزرسانی برای رفع باگ آن گرفت، اپل نسخه دوم را قبول نکرد و اعلام کرد که باید گزینه‌ای برای ثبت نام درون اپ وجود داشته باشد.

به گفته اپل آن دسته از برنامه‌هایی که محتوای خریداری شده از پلتفرم‌های دیگر را ارائه می‌کنند باید گزینه‌ای برای خرید درون برنامه‌ای هم داشته باشند، البته برخی برنامه‌ها مانند موسیقی، ویدیو و مجلات این سیاست را رعایت نکرده‌اند. هدف اپل از اینکار دستیابی به کارمزد 30 درصدی است که از تراکنش‌‌های درون برنامه‌ای اپ‌ها نصیب آنها می‌شود.

اپل 30 درصد از فروش درون برنامه‌ای را تصاحب می‌کند که مبلغ بسیار گزافی است و توسعه‌دهندگان در سال‌های اخیر نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند. اسپاتیفای سال گذشته در اتحادیه اروپا از اپل شکایت کرد که نتیجه آن، تحقیق جدید این اتحادیه است. اپل چند روز پیش با اعلام ارزش بازار 519 میلیارد دلاری اپ استور در سال 2019، از سیاست‌های خود دفاع کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان