برپایی جمعه بازار پروانه در پارک‌شهر؛ از هفته آینده

شهردار منطقه ۱۲ از برپایی موقت جمعه بازار «پروانه» در پارک شهر از هفته آینده خبر داد.

برپایی جمعه بازار پروانه در پارک‌شهر؛ از هفته آینده

علی محمد سعادتی در گفت و گو با ایسنا، در این باره گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همچنین بنا بر اعلام ستاد ملی کرونا جمعه بازار پروانه  از هفته آینده می‌تواند فعالیت خود را با تغییر مکان موقت برپا کند.

وی با بیان این که  ستاد ملی کرونا  موافقت کرده است که روز بازارها با رعایت پروتکل‌های خاص فعالیت خود را می‌توانند آغاز کنند ، گفت: همانطور که بارها تاکید کردیم پارکینگ پاساژ پروانه دارای مشکلات ایمنی گسترده‌ایست به گونه‌ای که در چند سال اخیر سازمان آتش نشانی 27 مورد اخطار در مورد عدم ایمنی پارکینگ پاساژ پروانه به شهرداری منطقه ابلاغ کرده بود.

وی با بیان این که بهمن ماه مدت اعتبار قرارداد پیمانکار جمعه بازار پروانه و شهرداری به اتمام رسید و با توجه به افزایش فرسودگی و عدم ایمنی پارکینگ، نسبت به عدم تمدید قرارداد با پیمانکار اقدام کردیم و حالا وارد فاز مقاوم سازی پارکینگ پروانه شده‌ایم، گفت: 27 مورد اخطار در مورد یک پارکینگ پنج طبقه که مراجعه کننده زیادی داشت- به گونه‌ای که تنها در روز جمعه بیش از 23 هزار نفر در این پارکینگ تردد می‌کنند - اخطار کمی نیست  و تصور کنید حتی اگر یک حادثه کوچک رخ  دهد چه اتفاقی بزرگتر و درد آور تر از پلاسکو و مسجد ارگ می توانست در این جمعه بازار رخ دهد.

شهردار منطقه 12 با بیان اینکه شهرداری جمعه بازار پروانه را یک برند معروف در قلب تهران قدیم می‌داند و نسبت به حفظ آن اقدام خواهد کرد، افزود: بر همین اساس با توجه به ابلاغیه و دستور العمل ستادملی کرونا به طور موقت جمعه بازار پروانه به ضلع غربی پارک شهر منتقل می‌شود و سعی داریم با نصب سازه‌های چادری و غیره فضای فاخر برای این پارک مهم شهر ایجاد کنیم.

سعادتی با تاکید بر اینکه این انتقال مکان جمعه بازار ، موقتی خواهد بود گفت:  براساس دستور العمل ستاد ملی باید میان هر غرفه سه و نیم تا چهار متر فاصله وجود داشته باشد که اجرای این پروتکل تنها در یک فضای گسترده باز همچون پارک شهر امکان پذیر بود.

وی در خاتمه گفت: از جمعه هفته آینده جمعه‌بازار پروانه در پارک شهر برپا خواهد شد و دستفروشان و کارآفرینان جمعه بازار می‌تواند برای دریافت غرف روزانه خود به آن جا مراجعه کنند و همچنین شهروندان نیز می‌تواند با استفاده راحت از مترو و اتوبوس به این مکان مراجعه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان