هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ و امکانات ویژه‌اش

هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ چگونه نامزد بهترین خودروی آمریکای شمالی شد؟

هیوندای سوناتا، سدان محبوب کره‌ای است که از سال ۱۹۸۵ میلادی که نسل اول آن در کره تولید شده تاکنون ۸ نسل خودروی موفق و پرفروش تولید کرده و اسم و رسم و محبوبیتی خاص در سرتاسر دنیا به هم زده است.

 کمپانی‌های خودروسازی کره‌ای سال‌هاست برای ماندن در بازار رقابت خودروسازان دنیا، تلاش می‌کنند که بالاترین کیفیت را در ساخت و خدمات خودروهای خود حفظ کنند. هیوندا سوناتا 2020 با طراحی و امکانات ویژه‌اش سرآمد نمونه‌های قبلی سوناتا شده است. تا جایی که نامزد دریافت جایزه خودروی سال 2020 در آمریکای شمالی شد. هیوندای این بار با تولید سوناتای 2020 تمام تلاشش را برای تولید خودرویی متفاوت و با امکانات خاص به کار برده و حالا باید منتظر بود تا بازخورد عملکرد این خودرو در سراسر دنیا مشخص شود.

هیوندای سوناتا 2020 و امکانات ویژه‌اش

هیوندای سوناتا 2020 با طراحی ظاهری کاملا مدرن خود، نوید ورود خودرویی خاص را می‌دهد. هیوندای در نسخه 2020 باز هم همان ظاهر خشن سوناتا را حفظ کرده است. طراحی متفاوتی که در چند نسل اخیر این خودرو هر بار بیشتر خود را نمایان می‌کند. اضافه شدن خطوط تند و تیز بر روی بدنه و جلوپنجره بسیار بزرگ و ذوزنقه‌ای شکل سوناتا در مدل 2020 ظاهر این خودرو را عبوس‌تر کرده است.

با توجه به علاقه نسل جوان و امروزی به طراحی‌های مدرن که بیشتر حالت فانتزی و فضایی دارند، اغلب طراحان خودروهای جدید با لحاظ کردن این موضوع، بیشتر به سمت‌وسوی مدل‌های خاص متمایل شده‌اند که البته این نوع طراحی شاید به مذاق مخاطب عام بازار خوش نیاید. اما این اتفاق در آینده در بازار خودرو اجتناب‌ناپذیر است. این تغییرات نه تنها در نمای روبه‌روی سوناتا 2020 بلکه در طراحی عقب خودرو هم کاملا نمایان است و این سدان سایز متوسط را شبیه به خودروهای کوپه نشان می‌دهد.

داخل کابین با فضایی کاملا لوکس و مدرن روبه‌رو می‌شویم. طراحان هیوندای نهایت سلیقه و ابتکار را در داخل کابین به کار برده‌اند. امکانات رفاهی این نسخه سوناتا، نسبت به نمونه‌های قبلی کامل‌تر شده است. ترمز دستی الکتریکی، مانیتور بزرگ، سیستم پشتیبانی اپل کارپلی و اندروید از جمله امکانات جدید سوناتای 2020 است. یکی از ویژگی‌های جالب سوناتا 2020 سوئیچ هوشمند این خودرو است.

به این ترتیب که راننده می‌تواند با نصب اپلیکیشن خودرو بر روی گوشی همراه خود، بدون نیاز به سوییچ، خودرو را روشن کند. سوناتای 2020 به سیستم‌های کمک راننده متنوعی هم مجهز شده است. سیستم تشخیص عابر پیاده، تشخیص نقاط کور، سیستم کمک به راننده در سربالایی‌ها و سیستم کمک رانندگی بین خطوط از جمله امکانات ویژه این خودرو محسوب می‌شود. سیستم کمک‌راننده بین خطوط در کنار کروز کنترل هوشمند به راننده این امکان را می‌دهد که خودرو را با سرعت حداکثر 145 کیلومتر در ساعت به صورت اتوماتیک بین خطوط نگه داشته و فاصله را با خودروهای جلویی حفظ کند. وجود چنین امکاناتی در حقیقت سیستم ایمنی و پیشگیری از تصادفات رانندگی را تقویت می‌کند.

سوناتا

سوناتای 2020؛ هیبریدی دوست طبیعت

در سال‌های اخیر که فعالیت‌های زیست محیطی بیشتر شده است، خودروسازان مشهور دنیا هم با ساخت خودروهای هیبریدی در این حرکت زیبا برای نجات کره زمین و حفظ محیط زیست همکاری کرده‌اند. تولید خودروهای هیبریدی، خودران و خودروهای با سوخت خورشیدی رونق گرفته است. در این منبع می‌توانید در مورد نمونه‌های خودروهای هیبریدی مختلف بخوانید. 

شرکت هیوندای، سوناتای 2020 را با چندین موتور معرفی کرده است. یک موتور توربو با حجم 1.6 لیتر و قدرت 179 اسب بخار به علاوه یک موتور تنفس طبیعی با حجم 2.5 لیتر و قدرت 190 اسب بخار که هر دو مجهز به جعبه دنده 8 دنده هستند برای علاقه‌مندان این خودروها در نظر گرفته شده است. اما سورپرایز سوناتا تولید نمونه هیبریدی این خودرو با پنل‌های خورشیدی است.

در این نمونه سوناتا مدعی است که با قرار گرفتن خودرو در زیر نور خورشید به مدت 6 ساعت، این خودرو می‌تواند برای طی مسیر 1300 کیلومتری شارژ شود. این خودرو مجهز به سیستمی به نام «کنترل تغییر فعال» (ASC) است که باعث کم شدن مصرف سوخت و بهتر شدن عملکرد و شتاب خودرو می‌شود. این خودرو برای عرضه در بازارهای خودروی استرالیا آماده شده است. باید دید سوناتای 2020 در بازه قیمتی 24 تا 34 هزار دلاری خود، چگونه می‌تواند معادلات بازار خودرو را به نفع خود تغییر دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر