در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برطرف شدن ناهنجاری ها در حوزه زمین و مسکن با تصویب قانون اعتبار اسناد رسمی

خداییان گفت: با تصویب طرح ارتقا اعتبار اسناد رسمی شاهد برطرف شدن بسیاری از ناهنجاری‌های حوزه زمین و مسکن،خواهیم بود.

برطرف شدن ناهنجاری ها در حوزه زمین و مسکن با تصویب قانون اعتبار اسناد رسمی

ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: طرح ارتقا اعتبار اسناد رسمی، تهیه و تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است، این طرح در کمیسیون حقوقی و قضایی با مشارکت نمایندگان قوه قضاییه و مرکز پژوهشگاه این قوه در آخرین روز کاری مجلس دهم به تصویب رسید و به شورای نگهبان ارجاع شد.

وی افزود: ظاهرا شورای نگهبان از این طرح ایراداتی گرفته است و این طرح مجدد برای بررسی بیشتر به مجلس شورای اسلامی بازگشته و منتظر بررسی مجدد این طرح و تصویب قانون اعتبار اسناد رسمی هستیم.

خداییان تصریح کرد: با تصویب این طرح ما شاهد برطرف شدن بسیاری از ناهنجاری‌ها و بی انضباطی‌های حوزه زمین و مسکن، خواهیم بود.

وی افزود: اسناد عادی زمینه جرایم متعددی را فراهم می‌کند، اگر سند عادی به خودی خود، در مقابل سند رسمی اعتباری نداشته باشد و مردم برای انجام معاملات خودشان به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند، بسیاری از جرایم و دعاوی حقوقی از بین خواهد رفت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: گاهی اوقات ممکن است از یک دعوای ملکی، یک نزاع محلی اتفاق بیفتد، مردم نسبت به ملک حساس هستند و باید این موضوعات بررسی و مشکلات حل و فصل شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر