افزایش ثروت به رغم درگیری با کرونا/ میلیاردرهای آمریکایی چقدر به ثروت خود افزودند؟

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ بر اساس تحلیل ارائه شده توسط موسسه مطالعات سیاستی و آمریکایی‌ها برای مالیات عادلانه، میلیاردرهای آمریکایی از زمان آغاز بیماری همه‌گیر کووید-19، شاهد 20درصد افزایش در ثروت خود بوده‌اند.

در فاصله زمانی 18مارس تا 17ژوئن، کل ارزش خالص دارایی 643 میلیاردر آمریکایی از 2.9تریلیون دلار به 3.5تریلیون دلار افزایش یافت، در حالی که 29نفر دیگر نیز به این جمع پیوستند. با وجود اینکه مجموع ثروت این افراد 584میلیارد دلار افزایش یافت، 45.5میلیون آمریکایی درخواست بیمه بیکاری داده‌اند.

گفتنی است که پنج میلیاردر برتر این کشور، جف بزوس، بیل گیتس، مارک زاکربرگ، وارن بافت و لری الیسون از زمان اعمال محدودیت‌های اولیه در ایالات متحده، شاهد رشد 26 درصدی ( 101.7میلیارد دلار) در ثروت خود بودند.

ثروت بزوس 38.6درصد (43.7میلیارد دلار) و مارک زاکربرگ 58.6درصد (32میلیارد دلار) هم افزایش پیدا کرد. به غیر از پنج میلیاردر برتر، 12میلیاردر آمریکایی نیز ثروت خود را در طول این بیماری همه‌گیر دو برابر کردند و یکی از آنها به نام ترور میلتون (Trevor Milton) دارایی خود را بیش از پنج برابر افزایش داد.

سطح نابرابری در ایالات متحده با این واقعیت مشخص شد که مجموع ثروت میلیاردرها دو برابر بیشتر از مبلغ محرکی که دولت فدرال به 150میلیون آمریکایی پرداخت کرد، افزایش یافت. مدیر اجرایی ATF، در خصوص یافته‌های این گزارش اظهار داشت که "این ثروت افراطی نشان می‌دهد که سیستم اقتصادی ما کاملا نقص دارد و اگر این بیماری همه‌چیز را فاش می‌کند، بیانگر این است که جامعه ما چقدر نابرابر شده و کاملا باید تغییر کند."

در نمودار ارائه شده، میزان تغییر ثروت میلیاردرهای آمریکایی از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید؛

4

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان