دوباشی خبرداد؛

نقش کنش گری مردم در مبارزه با کرونا

مدیر مجموعه نهضت اجتماعی جوانان گفت: مردم در راستای مبارزه با کرونا می‌توانند گام‌های موثری بردارند.

نقش کنش گری مردم در مبارزه با کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن دوباشی مدیر مجموعه نهضت اجتماعی جوانان در نشست خبری اولین جشنواره روایت جهاد اظهار کرد: یکی از آفت‌های مهم حرکت انقلاب اسلامی درک اجمالی از اصول انقلاب است.

او با بیان اینکه نتوانستیم به درستی بخش‌های حاشیه‌ای را جدا کنیم و موضوعاتی مثل موفقیت‌های دفاع مقدس  و... را همیشه مورد توجه قراردادیم، گفت: در واقع نقش مردم که جزیی از هندسه بزرگ انقلاب است بسیار‌حائز اهمیت است.

او ادامه داد: اگر نقش مردم را در اندیشه امام درک نکنیم، اتفاق مهمی که باید رخ دهد، به وقوع نمی پیوندد، ادامه داد: آن چیزی که در تحلیل انقلاب امامین است فهم و بازخوانی کنش‌های انقلابی مردم در تحقق چالش‌های کشور است که در این راستا مردم نقشی بی بدیل دارند.

دوباشی افزود: نقش بی بدیل مردم در جامعه جای خود را نشان داده است، گفت: کارنامه جهادسازندگی، سپاه پاسداران، بنیاد مسکن گام جدیدی برای انقلاب بود و روی جدید حکمرانی را به دنیا نشان داد.

دوباشی افزود: در مواجه با کرونا، اگر مسئولین نقش مردم را درست درک نمی‌کردند از این بحران خارج نمی‌شدیم.

او با بیان اینکه مبارزه با کرونا تا این مرحله  تنها به دلیل به میدان آمدن مردم و درک نقش آن ها بود، ادامه داد: مسئولین نظام باید نقش مردم را فراتر ازدیدگاه فانتزیشان ببینند.

او گفت:‌ مردم در مبارزه با کرونا در زمینه ضدعفونی معابر و سطوح، تولید ماسک و دیگر اقلام بهداشتی نشان دادند که می‌توانند گام‌های بسیار بلندی بردارند، البته این به معنی آن نیست که دولت به نقش و وظیفه اصلی خود عمل نکرده باشد.

دوباشی با بیان اینکه اگر در مسائل دیگر کشور مانند اقتصاد مقاومتی، فرهنگ، تبلیغ، کتاب، صنعت، خودروسازی، آموزش و پرورش، آموزش عالی و ... مردم را درست درک کنیم و برای اثرگذاری و کنش‌گری آنان نقش تعریف کنیم بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد، تصریح کرد:  البته این نقش‌ تعریف کردن به معنای شنیدن حرف‌ها و نظرات مردم نیست بلکه باید برای آنها نقش عملیاتی مانند دوران کرونا تعریف شود.

دوباشی گفت: نگاه ما در دبیرخانه این جشنواره روایت جهاد این است که عملکرد مردم   را در ایام کرونا در قالب‌های مختلف روایت کنیم و به نمایش بگذاریم.

او ادامه داد:مسئله  کرونا در گام دوم انقلاب اسلامی تصویری جدید از نقش‌آفرینی مردم را نشان داد و زمینه را برای فعالیت حاکمیت به عنوان تسهیل‌گر برای مردم فراهم کرد.

او گفت: بسیاری از گندزدایی‌ها در تهران اگر به واسطه حضور مردم نبود، اتفاق نمی‌افتاد همچنین در این زمینه نقش رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی حائز اهمیت است.

دوباشی افزود: سازمان صداوسیما باید علاوه بر نگاه خبری به مسائل مربوط به کرونا در کشور، نگاه هنری نیز داشته باشد.


بیشتربخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان