ماهان شبکه ایرانیان

مراحل روانی ترکاندن جوش

چیزی لذت بخش تر از ترکاندن یک جوش روی صورت نیست. همه ما می دانیم که نباید به جوش های صورت دست بزنیم اما گاهی اوقات نمی توانیم جلوی دست هایمان را بگیریم و همان کاری را انجام می دهیم که نباید می کردیم. به جوش ها دست زده و ان ها را میترکانیم.

مراحل روانی ترکاندن جوش

مراحل عاطفی ترکاندن جوش

چیزی لذت بخش تر از ترکاندن یک جوش روی صورت نیست. همه ما می دانیم که نباید به جوش های صورت دست بزنیم اما گاهی اوقات نمی توانیم جلوی دست هایمان را بگیریم و همان کاری را انجام می دهیم که نباید می کردیم. به جوش ها دست زده و ان ها را میترکانیم.

مرحله تعیین

وقتی یک جوش مزاحم را روی صورت می بینید، هم اکنون یک جوش کم رنگ است و حساسیت به لمس کردنش ندارید. اصلا به خودتان ترس راه نداده و صبورانه با خودتان عهد می بندید که به آن دست نزده و آن را نمی ترکانید. به سراغ کانسیلر مخفی کننده جوش رفته و از آن استفاده می کنید

وسواس

وسواسیت شما به جوش صورتتان به حدی است که روی آیینه ماشین را می پوشانید. آیا این جوش تا این حد روی صورت مشخص است؟ به مقصد که می رسید دوباره آرایش صورت را چک می کنید و از کانسیلر و کرم پودر بیشتری استفاده می کنید. در واقع با این کار آلودگی های بیشتری را به قسمت ملتهب پوستتان انبار می کنید.

درد

با اینکه به خودتان قول داده اید که به جوش های صورت دست نزنید، دست های شما ناخودآگاه به سمت پیشانی، بینی یا چانه می رود. با این کار هم جوش بزرگ تر می شود و هم دردناک تر. درست است که قرار نبود آن را بترکانید اما حالا که این کار را کرده اید پوستتان دردناک شده و باید برای علاج آن کاری انجام دهید.

انکار

وقتی جای جوش را یک خراش کوچک می دهید ممکن است فقط چرک سر جوش از بین برود. اکنون آن را مرتب می کنید. روی آن را با لوازم آرایشی می پوشانید و به کار خودتان ادامه می دهید.

گستاخی

گاهی اوقات شما تصمیم می گیرید همانند یک متخصص پوست عمل کرده و با دست های خودتان جوش را از بین ببرید. پس یک لیف حمام تمیز را برداشته و زیر آب گرم می گیرید. سپس آن را روی جوش بمالید. اگر جوش سر سفید است از گوش پاک کن برای این کار استفاده می کنید تا عفونت آن را بیرون بکشید.

عصبانیت

وقتی هرگونه ممنوعیت را بین انگشتان و جوش صورت از بین می برید، در حرکتی خشونت آمیز به جوش ها فشا ر می آورید اما عفونت آن بیرون نمی آید. اکنون این جوش قرمزتر و بزرگتر شده است. به حدی که تمام کانسیلرهای دنیا هم نمی تواند آن را بپوشاند. در واقع از آن جوش کوچک یک هیولا ساخته اید.

ناامیدی

پس از اینکه جوش را ترکاندید می بینید که آنقدرها هم این کار رضایت بخش نبوده و حتی دستانتان خونی شده است. در اینجاست که دیگر برای معالجه جوش دیر شده است.معالجه ای که قبل از انجام هرکاری به دست خودتان باید به دنبالش می رفتید. حالا دیگر یک تکه یخ روی آن گذاشته و فقط خودتان را برای اینکه نتوانستید جوش ها را به حال خودشان رهاکنید سرزنش می کنید.

پشیمانی

آیا اکنون از نتیجه کارتان راضی هستید؟ دیگر آن جوش بزرگ، قرمز و متورم شده است. اکنون فقط از دارو استفاده کرده و لوازم آرایشی که ممکن است وضعیت جوش ها را بدتر کند کنار بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان