ماهان شبکه ایرانیان

باورهای غلط درباره ورزش بدنسازی (بخش دوم)

در ادامـه مقاله قبلی، ایـن بـار هم عقاید متداول دیگری را در رابـطـه بـا ورزش بـدنسازی برای شما بیان می کنیم تا بـتوانید از این اشـتـبـاهـات دوری نموده و در زمـانی کمتر، بیشترین نتیجه را بگیرید.

باورهای غلط درباره ورزش بدنسازی (بخش دوم)

در ادامـه مقاله قبلی، ایـن بـار هم عقاید متداول دیگری را در رابـطـه بـا ورزش بـدنسازی برای شما بیان می کنیم تا بـتوانید از این اشـتـبـاهـات دوری نموده و در زمـانی کمتر، بیشترین نتیجه را بگیرید.

عقیده اول: هر تمرین را باید به یک عضله اختصاص دهیم. آیا یـک روز کـامـل از بـرنـامـه تمریناتتان را به ماهیچه های شکم یـا سینه تان اخـتـصـاص می دهید؟ و یـک روز دیــگر را به تمرین دادن عضلات پشت زانو می پردازید؟ چیزی که بسـیاری از ورزشـکـاران نـمـی دانـنـد ایـن است که گاهی تمرینات ترکیبی از عضلات مختلف کار را ساده تر میـکـند.

این به این معنی است که اگر تمریناتتان را با دقت انتخاب کنید، در هر تمرین گروه های عضلانی مختلفی با هم کار خواهند کرد، که باعث می شود در زمان کمتر، نتیجه بیشتر عایدتان شود.

به یاد داشته باشید که لازم نیست هر تمرین را به قسمت کوچکی از یک ماهیچه اختصاص دهید؛ با به کار گرفتن صحیح آنها با هم خواهید دید که چقدر آسان قدرت و سایزتان افزایش خواهد یافت.

عقیده ی دوم: نیازی به انجام حرکات کششی نیست. معمولاً حرکات کششی از برنامه های تمرینی بدنسازی جا انداخته می شوند. اگر شما هم مثل همه مردم هستید، ممکن است فکر کنید که بعد از اتمام آخرین سِتِ تمریناتتان باید برای دوش گرفتن بروید. در حالی که باید تمریناتتان را با چند حرکت کششی به پایان برسانید زیرا باعث تحریک بیشتر ماهیچه ها و مفصل هایتان می شود که به شما اجازه می دهد بتوانید تمرینات وزنه را با هیجان و فعالیت بیشتری انجام دهید. حرکات کششی همچنین به شما چابکی بیشتری می دهد تا بتوانید در میادین فوتبال یا بسکتبال راحت تر بدوید.

زمانی که تمریناتتان را با چند حرکت کششی به پایان می رسانید شدت دردناکی ماهیچه ها را در بدنتان پایین می آورید.

عقیده سوم: با استفاده از مکمل ها در مدت زمان کوتاهی غول پیکر خواهید شد.
امروزه با تبلیغات زیادی از این مکمل ها برخورد می کنیم. بعضی از این تبلیغات به شما قول هیکلی باریک و سفت را می دهد در حالیکه بعضی دیگر به شما اطمینان می دهند که با مصرف آن مکمل می توانید مقدار زیادی ماهیچه جدید در طی زمانی بسیار کم بسازید. تعداد کمی از این مکمل ها فوایدی دارند اما در اکثر موارد این طور نیست و نتایج به دست آمده از آنها تفاوتی با انجام یک برنامه تمرینی خوب همراه با رژیم غذایی مناسب ندارد.

این دو، یعنی یک برنامه تمرینی مناسب و رژیم غذایی خوب، تنها راه شما برای دستیابی به هدفتان هستند و باید همه ی انرژی خود را به جای گشتن دنبال قرص های جادویی صرف آنها کنید. همچنین حتی ممکن است بعضی از این مکمل ها اثرات جانبی مضری هم داشته باشند ( مثل عقیم کردن، بالا بردن ضربان قلب و ایجاد اختلال در سیستم عصبی ) که نباید ساده انگاشته شوند. برای شما خیلی بهتر خواهد بود که به طور طبیعی به نتیجه دلخواهتان برسید. به یاد داشته باشید که سلامتی چیزی نیست که بخواهید به سادگی آن را به خطر بیاندازید.

عقیده ی چهارم: غذاهایی که بعد از ساعت 8 شب خورده می شوند، در بدن تبدیل به چربی خواهند شد.
آیا فکر می کنید دستگاه متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما می داند که چه ساعتی از روز است؟ همانطور که بدن شما با توجه به ریتم شبانه روزی خود جلو می رود، متابولیسم شما در هنگام شب قطع نمی شود. حتی زمانی که در خواب هستید هم برای جلوگیری از ایجاد دگرگونی در بافت هایتان به علت غذا نخوردن به مدتی طولانی نیاز دارید که به بدنتان سوخت برسانید. این مسئله مخصوصاً زمانی که تا دیرهنگام در روز به کار مشغول هستید، بسیار اهمیت دارد.

بعد از تمرین، بدن شما نیاز زیادی به استفاده از کربوهیدرات ها دارد، بنابراین چون فکر می کنید که غذا خوردن در این زمان باعث ایجاد چربی در بدنتان می شود، از آن دوری نکنید. خیلی مهم است که مطمئن شوید که غذاهایی که در آن زمان استفاده می کنید حتماً سالم باشند مثل گوشت کم چربی همراه با میزان زیادی سبزیجات تا بتوانید درصد ایجاد چربی را در بدنتان پائئن بیاورید. اما به هر حال نیازی نیست که کلاً از غذا خوردن جلوگیری کنید.

نگاهی به برنامه هایتان بیندازید!

با دقت برنامه های غذایی و بدنسازیتان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچکدام از این اشتباهات را مرتکب نمی شوید. اینها خطاهای ساده ای به نظر می آیند اما زمانی که مردم متوجه می شوند که به نتایج دلخواهشان نمی رسند، نیروی خود را کم کم از دست می دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان