جمالی‌نژاد تأکید کرد:

لزوم احصاء مشکلات و پیشنهادات مردمی در برنامه‌ریزی‌ها و پروژه‌ها

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از دهیاران خواست که ضمن توجه به نظرات، مشکلات و پیشنهادات مردم این مسائل را در برنامه‌ریزی و پروژه‌ها لحاظ کنند.

لزوم احصاء مشکلات و پیشنهادات مردمی در برنامه‌ریزی‌ها و پروژه‌ها

به گزارش ایسنا، جمالی‌نژاد صبح امروز در همایش دهیاران با تأکید بر اینکه تلاش برای افزایش رضایتمندی مردم از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری و روستایی باشد، گفت: طی سال‌های اخیر با اقدامات شبانه‌روزی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شاهد اجرای اقدامات مختلفی در شهرها و روستاها و تقویت زیرساخت‌های شهری و روستایی و ارتقای شاخص‌های شهرها و روستاها هستیم، اما در برخی اوقات نارضایتی‌هایی از این دو نهاد عمومی غیردولتی یعنی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مشاهده می‌شود که رفع این مشکل نیازمند اعتمادسازی، جلب اطمینان، شفافیت و راست‌گویی مدیران شهری و روستایی است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه اگر زیرساخت‌ها ایجاد شود ولی حس تعلق مردم به شهر،‌ روستا و محله وجود نداشته باشد فرایند توسعه محقق نمی‌شود، گفت: البته این امر به هیچ وجه قراردادی و دستوری نیست و معتقدم که افزایش رضایتمندی مردم از مدیریت شهری و روستایی نیازمند آسیب‌شناسی عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است تا بتوانیم با مشخص کردن مسائل اصلی شاهد آشتی بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با مردم باشیم.

وی با تأکید بر اینکه حال شهرها و روستاهایمان خوب است، تصریح کرد: طی 40 سال گذشته اقدامات مختلفی در روستاها از سوی دولت انجام شده به گونه‌ای که شاهد بهره‌مندی 80 درصد روستاییان از آب آشامیدنی، بهره‌مندی 99.5 درصدی از برق، 95 درصدی از خدمات دهیاری‌ها، بهرمندی 94 درصدی از شبکه اطلاع رسانی و اینترنت و بهره‌مندی 96 درصدی از خدمات سلامت هستیم؛ اما با وجود این اقدامات شایسته، گاها شاهد نارضایتی مردم از مدیریت روستایی و دهیاری‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه باید ارتباط رودرو و حضوری مدیران شهری و روستایی با شهروندان افزایش یابد و مسئولان علاوه بر اینکه انتظارات، مشکلات و پیشنهادات مردم را احصا می‌کنند آن‌ها را در برنامه‌ریزی‌ها و پروژه‌ها لحاظ کنند، گفت: رضایتمندی مردم از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قطعا باعث افزایش حس تعلق آن‌ها به شهر و روستاهایشان می‌شود و در نتیجه موجب افزایش وفاق، انسجام اجتماعی و امنیت ملی می‌شود.

همچنین جندقی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها نیز با بیان اینکه معتقدم که در پی شیوع کرونا احتمالا مردم به اصالت‌های زندگی روستایی برمی‌گردند، گفت:‌ ساختار روستایی در این مدت بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم هزینه‌های زیادی برای توسعه روستا صرف شده است، گفت:‌ برای اولین بار 85 درصد کل منابع به روستاییان اختصاص داده شده است؛ با اینکه شاهد افزایش سرانه‌های متعدد در روستاها بودیم، اما از سویی دیگر شاهد بی‌تعادلی در توزیع منابع هستیم به گونه‌ای که جمعیت کم روستایی تهران 30 درصد از منابع را به خود اختصاص داده اما سیستان و بلوچستان نیز با داشتن 52 درصد جمعیت روستایی آن هم 30 درصد منابع را دریافت می‌کند که به نظر می‌رسد در موضوع تخصیص منابع باید بازنگری صورت گیرد.

همچنین تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تأکید بر اینکه همه ما باید تلاش کنیم که رضایت مردم را کسب کنیم، تصریح کرد: قطعا یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران رضایتمندی مردم است.

وی با بیان اینکه محدوده دهیاران صرفا بافت روستایی و طرح هادی نیست، تصریح کرد: اراضی کشاورزی و باغات حول بافت روستایی که اساسا هویت‌بخش روستا هستند نیز جزء بافت روستایی محسوب می‌شوند که باید دهیاران با نگاه برنامه‌ای سبب شوند که شاهد توسعه پایدار در روستاها باشیم.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان