درجه‌بندی عامل مهمی در ساماندهی و نظام‌بخشی دهیاری‌ها/ ۷۵ درصد دهیاری‌های کشور درجه دارند

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تشریح آخرین وضعیت درجه‌بندی دهیاری‌های کشور اعلام کرد: تاکنون ۲۷ هزار و ۷۱۰ دهیاری از مجموع ۳۷ هزار و۸۰ دهیاری، درجه‌بندی شده‌اند که نزدیک به ۷۵درصد از دهیاری‌های کل کشور را شامل می‌شود.

درجه‌بندی عامل مهمی در ساماندهی و نظام‌بخشی دهیاری‌ها/ 75 درصد دهیاری‌های کشور درجه دارند

به گزارش ایسنا، سید مجتبی شفیعی با بیان این مطلب، درجه‌بندی دهیاری‌ها را عامل مهمی در ساماندهی و نظام‌بخشی دهیاری‌ها ذکر کرد که می‌تواند نحوه فعالیت دهیاری‌ها، نحوه جذب نیرو، شاخصه‌های انتخاب دهیار، ساختار سازمانی و تشکیلاتی این نهاد، نحوه توزیع منابع و اعتبارات و . . . را نظام بخشد.

وی افزود: درجه‌بندی دهیاری‌ها از سال 1386 بر اساس "دستورالعمل درجه‌بندی دهیاری‌ها" آغاز شد و به موجب آن هر دهیاری از درجه یک تا شش درجه‌بندی می‌شود و تاکنون27 هزار و 710 دهیاری درجه‌بندی شده‌اند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر 42 درصد از دهیاری‌ها درجه یک، 29 درصد درجه دو، 13 درصد درجه سه، 8.5 درصد درجه چهار، 7درصد درجه پنج ونیم درصد نیز درجه شش دارند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین اظهار کرد: در دی ماه سال گذشته دستور العمل نحوه درجه‌بندی دهیاری‌های کشور به استناد اصلاحیه "ماده 48 مکرر آیین‌نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستا و نحوه انتخاب دهیار"،مصوب شهریور 98 اصلاح و توسط وزیر محترم کشور به استانداری‌ها ابلاغ شد.

شفیعی ادامه داد: در این دستورالعمل، علاوه بر تغییر امتیازدهی شاخص‌های پیشین، دو شاخص "مرکزیت دهستان یا بخش، قبل از ایجاد شهرداری در مرکز بخش،" و "دارا بودن ظرفیت گردشگری روستا" به شاخص‌های درجه‌بندی دهیاری‌های کشور اضافه شده است که بر این اساس، درجه دهیاری‌های کشور با دقت و واقعیت بیشتری تعیین خواهد شد.

وی افزود: پس از ابلاغ دستورالعمل جدید نحوه درجه‌بندی دهیاری‌های کشور، دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌ها،‌ اطلاعات دهیاری‌های واجد شرایط خود را که شامل تعیین و یا ارتقاء درجه می‌باشند بررسی و پس از تأیید کمیسیون استانی به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال کردده‌اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شفیعی یادآور شد: از تاریخ ابلاغ دستورالعمل جدید درجه‌بندی دهیاری‌های کشور تاکنون درجه 1300 دهیاری در کمیسیون ملی تعیین درجه‌ دهیاری‌ها تعیین و توسط رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استانداران ‌ابلاغ شده است.


 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان