پیشنهاد افزایش سهم روستاها از مالیات بر ارزش‌افزوده

فرماندار تهران خواستار افزایش درصد و سهم روستاها از قانون مالیات بر ارزش افزوده شد.

پیشنهاد افزایش سهم روستاها از مالیات بر ارزش‌افزوده

به گزارش ایسنا، عیسی فرهادی صبح امروز در همایش روز دهیاری‌ها با بیان اینکه دهیاری ها مولود نوپایی هستند که باید فراز و نشیب هایی را طی کنند تا پخته شوند، گفت: وزارت کشور تنها وزارتخانه ایست که همه امور مربوط به توسعه کشور در آن وجود دارد که می توان به وجود معاونت های تخصصی همچون، فنی، عمرانی، امنیتی و ... اشاره کرد که خلاصه وظایف وزارت کشور در روستاها توسط دهیاری ها پوشش داده می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه جمعیت روستایی که 40 سال پیش 70 درصد و جمعیت شهری 30 درصد بود حالا به شدت کاهش یافته به گونه ای که جمعیت روستایی به 29 درصد و جمعیت شهری به 71 درصد رسیده است، گفت: از جمعیت 70 درصدی روستایی در 40 سال پیش به جایی رسیدیم که حالا جمعیت روستایی مان تنها 29 درصد است و مهمترین دلیل این کاهش جمعیت در روستاها را می توان مسئله اشتغال دانست.

وی با بیان اینکه نتوانستیم در روستاها بستر اقتصاد مولد روستایی را فراهم کنیم و به همین دلیل شاهدیم که آنها به شهرها و حاشیه ها آمدند، گفت: جمعیت شهرهای اقماری تهران از دو میلیون نفر به شش میلیون نفر رسید و معتقدم اگر تدبیری نیندیشیم در آینده نزدیک جمعیت ایران در محدوده ای از فیروزکوه تا قزوین متمرکز می شود. هر چند که حالا همه کلانشهرها همین وضعیت را دارند اما وضعیت تهران در مسئله حاشیه نشینی بدتر است.

وی با بیان اینکه روستاها و دهیاران نباید از مسئله آسیب های اجتماعی، اعتیاد و ... غافل شوند، گفت: مسئله آموزش دهیاران بسیار مهم است. چرا که 37 هزار دهیار داریم که حتما باید بعد از انتخابات شورای شهر در خرداد ماه فکری به حال آموزش آنها داشته باشیم و از آموزش شوراها به سمت آموزش دهیاران برویم.

فرماندار تهران با انتقاد از جذب نیروی زیاد در برخی دهیاری ها گفت: ما شاهد جذب نیروی فراوان در برخی دهیاری ها هستیم. به عنوان مثال دهیاری که می تواند با سه الی چهار نفر فعالیت کند چرا باید 40 نفر جذب نیرو داشته باشد و قطعا با این مدل فعالیت پولی برای عمران روستا باقی نمی ماند.

فرهادی همچنین از استاندار تهران درخواست کرد موضوع افزایش درصد روستاییان از مالیات بر ارزش افزوده پیگیری شود و در این باره گفت: ارزش افزوده بیشتری به سمت روستاها سوق داده شود و آنهم صرف توسعه و اشتغال شود تا شاهد توسعه روستاییان باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان