مدیر کل سابق اداره کل امور ایثارگران مطرح کرد؛

آخرین جزئیات از پیشنهاد ادغام اداره کل امور ایثارگران با رفاه شهرداری تهران

محمد باقری درباره عملکرد اداره کل امور ایثارگران و پیشنهاد ادغام این نهاد با اداره رفاه توضیحاتی داد.

آخرین جزئیات از پیشنهاد ادغام اداره کل امور ایثارگران با رفاه شهرداری تهران

مهدی محمد باقری مدیر کل سابق اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران در گفت‌وگو‌ با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران که در آن اداره کل ایثارگران با اداره رفاه ادغام شده است، گفت: در ابتدا باید به این نکته تأکید کنم که سطح رضایتمندی افراد تحت پوشش یک مجموعه می‌تواند نشان‌ دهد که میزان خدمت رسانی تا چه اندازه‌ای مناسب بوده و خوب است بعد از گذشت 3 سال از عمر فعالیت مدیریت شهری جدید، این ارزیابی جهت تعیین میزان رضایت بخشی انجام شود.

مدیر کل سابق اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران افزود: اداره کل امور ایثارگران یک نهاد خدمت رسان به خانواده شهدا و ایثارگران مشغول در شهرداری تهران است و باید گفت جامعه آماری افراد فعال در این حوزه در شهرداری بالغ بر 7 هزار نفر است.

محمد باقری با اشاره به اینکه تا امروز اداره کل امور ایثارگران‌ شهرداری تهران در بودجه گیری و تخصیص با مشکل مواجه بوده است، ادامه داد: ادغام اداره کل امور ایثارگران با اداره کلی دیگر که عموم کارکنان شهرداری تهران‌ را تحت پوشش خود قرار داده است خاطره ادغام بنیاد شهید و بنیاد جانبازان را در ذهن تداعی می‌کند که در نهایت بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفت.

او با تأکید بر اینکه اداره کل امور ایثارگران و رفاه نیاز دو طیف خاصی از نیرو‌های شهرداری تهران را تأمین می‌کنند، گفت: امروزه ما شاهد هستیم بخش‌های مختلفی از قانون این روز‌ها اجرا نمی‌شود و تأکید من این است که حتی اگر در حوزه مدیریت اداره کل ایثارگران بتواند نزدیک به رفاه باشد، اما مخاطب‌ها و نیاز‌های آن‌ها متفاوت است.

مدیر کل سابق اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران ادامه داد: اداره کل امور ایثارگران ردیف ماده 17 اعتبار در اختیار شهرداری دارد و ماهیت آن کمک رسانی است و با ادغام این نهاد با رفاه باید این بودجه در سر فصل دیگری ادغام شود و ذات بودجه امور ایثارگران که حمایتی بود از بین می‌رود.

محمد باقری با اشاره به اینکه دوستان در شهرداری تهران به جای حل مشکل با ادغام اداره کل ایثارگران در حال پاک کردن صورت مسأله هستند، بیان کرد: تصمیم ادغام اداره کل امور ایثارگران با اداره رفاه شهرداری تهران نشان می‌دهد که عملکرد این نهاد در بین ایثارگران رضایت بخش نیست و یکی از علل این است که صرف ایثارگر بودن یک فرد جهت انتصاب بر مدیریت این نهاد نمی‌تواند مثبت باشد.

او‌ با تأکید‌ بر اینکه برای انتصاب یک فرد به عنوان مدیر کل امور ایثارگران باید به فضای اطراف او‌ توجه شود، افزود: ادغام اداره کل ایثارگران می‌تواند موجب نادیده گرفته شدن بخش‌هایی از ایثارگران باشد و تأکید من این است که این ادغام اداره کل ایثارگران با رفاه متناجس نیست.

مدیر کل سابق اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد رضا جلالی به عنوان مدیر کل امور ایثارگران رضایت بخش است؟ گفت: مدیریت شهری با انجام یک نظرسنجی از جامعه 7 هزار نفری کارکنان شهرداری می‌تواند از عملکرد اداره کل ایثارگران ارزیابی داشته باشد.

محمد باقری با اشاره به ایجاد ستاد ایثارگران در حوزه اختیارات شهردار تهران بیان کرد: باید پرسید تشکیل ستاد ایثارگران در حوزه شهردار تهران به چه معنی است؟ آیا قرار است اتفاق خاصی رخ دهد؟

او‌ با تأکید بر اینکه سیاست گذاری در حوزه ایثارگران وجود ندارد، افزود: اعتقاد من این است پیشنهاد ادغام اداره کل ایثارگران با اداره رفاه برای مسئولان شهرداری به معنی گم کردن سرنخ حل مشکل های ایثارگران است.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان