۷۵درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «حبیب جهان‌ساز» افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از 69 هزار و 300 تن برگ سبز چای به ارزش 295 میلیارد تومان خریداری شده که نسبت  به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش تولید را نشان می دهد.

رییس سازمان چای شمال کشور اظهار داشت: از این میزان برگ سبز خریداری شده تاکنون بیش از 15 هزار و 592 تن چای خشک درجه یک و دو  استحصال شده است.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه شورای اقتصاد در سال 99 قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک چهار هزار و 600 تومان و درجه دو سه هزار و 300 تومان تعیین شد که نسبت به نرخ سال گذشته در برگ سبز درجه یک 27.7 درصد و درجه دو 50 درصد افزایش داشته است.

جهان ساز گفت: البته کارخانجات تولید چای خشک نیز بابت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک و دو بین 500 تا 1500 تومان پول اضافه بر مبلغ مصوب پرداخت می کنند.

وی پیش بینی کرد: امسال میزان تولید برگ سبز چای بین 130 تا 135 هزار تن در سطح نزدیک 25 هزار هکتار برآورد شده است.

رییس سازمان چای شمال کشور افزود: برای حمایت از صنعت چای کشور هر ساله  بعد از فصل برداشت برای عملیات به باغی، هرس، خرید ماشین آلات، و اصلاح کارخانجات تسهیلاتی  پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: سرمایه این سازمان برای تخصیص تسهیلات به چایکاران و کارخانجات چای در مجموع 55 میلیارد تومان است که 23 میلیارد تومان آن سرمایه در گردش و 22 میلیارد تومان منابع سرمایه ای است.

جهان ساز درباره قیمت چای خشک استحصالی امسال گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم چای خشک درجه یک درب کارخانجات به طور متوسط بین 38 تا 50 هزار تومان و برای مصرف کنندگان مبتنی بر برند و بسته‌بندی بیش از 70 هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان