ابزارهای کنترلی ماموریت آپولو۱۱ چوب حراج می‌خورند

ابزار کنترل پروازی که توسط "باز آلدرین" و "نیل آرمسترانگ" در ماموریت "آپولو۱۱" مورد استفاده قرار گرفت، به حراج گذاشته می‌شود.

ابزارهای کنترلی ماموریت آپولو11 چوب حراج می‌خورند

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، در تاریخ 20 ژوئیه سال 1969 میلادی، با انجام ماموریت "آپولو11"(Apollo 11 )،"نیل آرمسترانگ" و "باز آلدرین" برای اولین بار در تاریخ زندگی بشریت، روی کره ماه فرود آمدند.

در این سال‌ها، وسائل این فضانوردان به حراج گذاشته شد و قرار است ابزارهای جدیدی هم به فروش گذاشته شود.

به این ترتیب، انتظار می‌رود ابزارهای کنترل پروازی که توسط "نیل آرمسترانگ" و "باز آلدرین" در ماموریت آپولو 11 استفاده شدند، هر کدام در یک حراجی به قیمت 160 هزار پوند به فروش برسند.

این ابزارهای کنترلی که شبیه به جوی‌استیک کنسول‌های بازی هستند، برای جابجایی ماژول فرماندهی موسوم به کلمبیا به جهات مختلف مورد استفاده قرار گرفتند.

این ماژول در سال 1969 میلادی فضانوردان را به ماه برده و به زمین برگرداند.

ابزارهایی که قرار است به حراج گذاشته شوند، یک بخش جدایی‌ناپذیر از ماموریت آپولو 11 بودند.

در این حراجی دو کنترل دستی چرخشی(RHC) از ایستگاه‌های پرواز نیل آرمسترانگ و باز آلدرین و یک "کنترل دستی ترجمه" از ایستگاه آرمسترانگ به فروش می‌رسند.

هر کدام از این ابزارها حدود 11 سانتی‌متر طول دارند و روی نمایشگری چوبی با نشان ماموریت آپولو11 نصب شده‌اند.

گرچه که ماژول کلمبیا فضانوردان را به مدار اطراف ماه رساند، ولی فرود آنها روی سطح کره ماه با استفاده از مدار قمری عقاب انجام شد.

در این حراجی علاوه بر ابزارهای کنترلی ذکر شده، یک توپ بیسبال که توسط فضانوردان آپولو 11 امضا شده و عکس‌های اصلی ماموریت هم چکش حراج خواهند خورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان