بررسی وضعیت امید به زندگی در کشورهای ثروتمند/ مردم کدام کشورها بیشترین طول عمر را خواهند داشت؟

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ پیش‌بینی می‌شود میزان امید به زندگی در بسیاری از کشورهای صنعتی در طول سال‌های آتی افزایش یابد. بر اساس مطالعه انجام شده توسط امپریال کالج لندن و سازمان بهداشت جهانی، زنان کره‌ای اولین کسانی هستند که میانگین امید به زندگی آنها از 90سال خواهند گذشت. بر اساس محاسبات دانشمندان در این تحقیق، پیش‌بینی می‌شود یک دختر کره‌ای متولد شده در سال 2030 برابر 90.8سال عمر کند. مردان متولد در این سال نیز به طور متوسط طول عمر 84.1سال خواهند داشت.

در حال حاضر ژاپن بالاترین نرخ امید به زندگی را در میان زنان دارد اما تا سال 2030، کره‌جنوبی و فرانسه از آن پیشی خواهند گرفت. تا آن زمان آمریکا به جایگاه پایین‌تر از سایر ملل ثروتمند سقوط خواهد کرد و میزان امید به زندگی مردان و زنان به ترتیب به صورت میانگین 79.5 و 83.3سال خواهد بود. دلایل عقب افتادن آمریکایی‌ها در این زمینه شامل عدم وجود بیمه بهداشت عمومی در کشور، نرخ بالای مرگ و میر کودکان و افزایش سطح چاقی است.

در مقابل، کره‌جنوبی جزو کشورهایی است که پایین‌ترین میزان چاقی را در جهان دارد؛ همچنین از نظر تغذیه مناسب، تعداد افراد سیگاری کمتر و دسترسی عالی به مراقبت‌های بهداشتی وضعیت مناسبی دارد.

در نمودار ارائه شده، میانگین امید به زندگی در کشورهای ثروتمند تا سال 2030 را مشاهده می‌کنید؛

امید به زندگی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان