کارفرمایان موفق به دریافت تسهیلات حمایتی کرونا نشدند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی اصغر آهنی ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار درباره تسهیلات حمایتی دولت از واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا گفت:تا جایی که اطلاع دارم, کمتر کارفرمایی از این تسهیلات استفاده کرده است. ثبت نام هایی انجام شده است اما تسهیلاتی تعلق نگرفته است. 

 وی ادامه داد: با مراجعاتی که داشتیم،‌ می گویند باید بودجه اختصاص یابد, تا کنون پرداختی از سوی دولت نبوده است. در بحث کرونا واحدهای بسیاری آسیب دیده اند. رفته رفته با باز شدن مرزها و رونق گرفتن صادرات امکان به راه افتادن واحدهای تولیدی وجود دارد. 

آهنی ها با بیان اینکه  اوضاع اقتصادی در داخل کشور جان دار نیست گفت:کشور با توجه به اینکه شرایط خاصی در حوزه اقتصاد بین الملل و وابستگی به درآمد نفتی دارد, ایجاد اشتغال در آن مشکل است. در حال حاضر واحدهای صنعتی با ظرفیت نیمه فعالیت خود را آغاز کرده اند. بعضی از صنایع شرایط مطلوب و برخی دیگر نامطلوب دارند. در برخی از صنایع هنوز کشش بازار مناسب نشده است. 

 وی بیان کرد: اگر چندسال از تولید کشور حمایت کنیم می توانیم تأمین ارز کنیم و قبلاً چون اقتصاد  دلال پرور بود و متکی به نفت بود زمینه جهش تولید فراهم نبود. اما در شرایط فعلی زمینه جهش تولید فراهم است. 

در شرایط فعلی اولین گام این است که بحران ویروس کرونا را با سیاست های درست کنترل کنیم، اشتغال موجود را حفظ کنیم. اینکه در حال حاضر وابستگی اقتصاد به نفت به طور کامل نابود شده است یکی از بهترین اتفاق ها در مسیر اقتصاد کشور است. 

 آهنی ها اظهار داشت: یکی از بهترین ها برای رشد آینده کشور تکیه بر اقتصاد تولید محور است. باید جهش تولید را به صورت جدی دنبال کنیم تا بتوانیم به رشد اقتصادی مطلوب دست یابیم. تکیه به اقتصاد و کالای غیر نفتی زمینه رشد را فراهم می کند. آنهایی که ارزش افزوده بالایی دارد. 

وی در پاسخ به اینکه برخی گزارش ها حکایت از این دارد که واحدهای تولیدی در دوران کرونا کارگر خود را اخراج نکرده اند, اما حقوق وی را پرداخت نکرده اند گفت: ممکن تعدادی از کارفرمایان این کار را کرده باشند اما من گزارشی در این باره ندارم. فقط در رسانه ها شنیده ام. من در استان خودمان چنین چیزی ندیده ام.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان