ارکیده زیباترین گیاه برای آپارتمان

ارکیده از گل‌های زیبایی است که با رعایت نکاتی به آسانی می‌توانید آن را در آپارتمان پرورش دهید.

ارکیده زیباترین گیاه برای آپارتمان

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گل ارکیده از آن دسته گیاهانی است که نگهداری آن به محیط زندگی شما زیبایی‌های فراوانی خواهد بخشید، برای پرورش گل ارکیده باید دقت داشته باشید و بدانید که گل ارکیده در چه شرایطی رشد می‌کند تا بتوانید برای آن سایه و آب مورد دلخواهش را تنظیم کنید. رایج‌ترین روش برای رشد گیاه ارکیده، کاشت آن در گلدان است، همچنین می‌توانید آن‌ها را در زمین و باغچه بکارید.

برای پرورش و نگهداری این گیاه ابتدا باید یک گل ارکیده تهیه کنید، بوته‌های گل ارکیده را به جای بذر تهیه کنید، توجه داشته باشید که گیاه ارکیده، سازگار با محیطی گرم است، بنابراین اگر می‌خواهید آن‌ها را در داخل منزل نگهداری کنید باید گلدان آن را در شمال، جنوب یا شرق پنجره قرار دهید.

گیاه ارکیده را باید به تدریج در معرض نور خورشید قرار دهید، ارکیده گلدانی باید به نور خورشید عادت کند. با 1 تا 2 ساعت صبح و غروب در روز شروع کنید. سپس، بعد از یک هفته، ارکیده را به منطقه با 3 تا 4 ساعت صبح و غروب آفتاب حرکت دهید.

بعد از 1 تا 2 هفته دیگر، این ارکیده را به منطقه‌ای منتقل کنید که قبل از ساعت 10 صبح و بعد از ساعت 2 بعد از نیمه شب مقابل خورشید باشد، با رعایت این‌ها می‌توانید بیرون از منزل ارکیده بکارید، ارکیده آفتاب شدید کامل را دوست ندارد.

برای گیاه ارکیده باید گلدانی را انتخاب کنید که ته آن سوراخ داشته باشد، اگر ته گلدان آب جمع شود ممکن است ریشه‌ها در آن بپوسند. باید جای گلدان به اندازه کافی ایمن باشد و تکان نخورد و خاکی که می‌خواهید ارکیده را در آن بکارید باید ترکیبی از شن و ماسه، خزه باشد.

در روز‌های اول از آبیاری بیش از حد این گیاه باید اجتناب کنید. اگر خاک مرطوب باشد، 1 روز دیگر برای آب دادن به ارکیده صبر کنید.

برای دور نگه داشتن حشرات، برگ‌های ارکیده را هر 3 هفته یکبار اسپری کنید؛ اسپری مخلوطی از (950 میلی لیتر) آب، 2-3 قطره روغن همیشه سبز گرمسیری و یک قطره مواد شوینده مایع است.

همچنین، به محض جوانه زدن علف‌های هرز آن‌ها را از بین ببرید، یک قیچی بزرگ نزدیک ارکیده نگه دارید تا بتوانید به محض دیدن آن‌ها علف‌های هرز را از بین ببرید. علف‌های هرز گیاه کوچک و معمولا سبز هستند و در همان ناحیه ارکیده رشد می‌کنند؛ کندن از ریشه علف بهترین فرصت برای نابود کردن علف‌های هرز است.

اگر روی ارکیده رنگ قهوه‌ای، سیاه، یا سفید شفافی وجود داشته باشد، با قیچی یا چاقویی که 15 دقیقه آن را در الکل آغشته کرده‌اید، منطقه آلوده را قطع کنید. محلول حاوی 1 بخش سفید کننده و 10 قسمت آب است که باید در ناحیه آلوده اسپری کنید. ناحیه آلوده شده را تا زمانی که تنها یک بافت سالم در گیاه وجود دارد، ببرید.

اگر آفات روی ارکیده بماند، به راحتی می‌توانند گسترش پیدا کنند. این آفات با آب شیوع پیدا می‌کنند، لذا بهتر است با زهکشی مناسب از این اتفاق جلوگیری کنید و آن را به یک منطقه با گردش هوای بیشتر ببرید. دقت کنید که بعد از بریدن گیاهان آلوده، ابزار برش را تمیز کنید تا از آلوده شدن گیاهان دیگر جلوگیری کنید.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان