با بهترین جشنواره های سینمایی دنیا آشنا شوید

سالانه حدود ۳۰۰۰ جشنواره فیلم در دنیا برگزار می شود اما فستیوال هایی که در این مطلب معرفی کرده ام می توان گفت بهترین جشنواره های سینمایی هستند. در ادامه با آن ها بیشتر آشنا شوید.

با بهترین جشنواره های سینمایی دنیا آشنا شوید

سالانه حدود 3000 جشنواره فیلم در دنیا برگزار می شود اما فستیوال هایی که در این مطلب معرفی کرده ام می توان گفت بهترین جشنواره های سینمایی هستند. در ادامه با آن ها بیشتر آشنا شوید.

جشنواره فیلم ساندنس، ایالت یوتا

جشنواره فیلم ساندس که هر سال از تاریخ 24 ژانویه تا 3 فوریه برگزار می شود یکی از بزرگ ترین فستیوال های فیلم های مستقل در ایالت متحده است که اولین بار در سال 1985 به ریاست رابرت ردفورد در ایالت یوتا برگزار شد. این جشنواره فیلم از کارگردانان و فیلم سازان مستقل در حال رشد حمایت می کند. در جشنواره اسکار سال 2010 از میان 5 فیلم نامزد بهترین مستند 4 تا از آن ها از فیلم های ساندنس بودند.

جشنواره فیلم کن

جشنواره فیلم کن نخستین بار در سال 1946 در شهر کن فرانسه تاسیس شده است هر سال از تاریخ 14 الی 25 ماه می برگزار می شود و در سال 2019 هفتاد و دومین جشنواره کن در سال 2019 برگزار خواهد شد. میهمانان فقط با دعوتنامه خصوصی می توانند در جشنواره شرکت کنند. شاید فیلم های معرفی شده در این جشنواره فروش زیادی در گیشه نداشته باشند اما ارزش آن ها از نظر هنری بیشتر از سایر جوایز بین المللی است. این جشنواره در سال های 1948 و 1950 به علت مشکلات بودجه برگزار نشد و در سال 1951 زمان برگزاری آن به فصل بهار منتقل شد. از سال 1955 جایزه نخل طلا به عنوان جایزه اصلی این جشنواره معرفی شد.

جشنواره بین المللی فیلم تورنتو

جشنواره فیلم تورنتو مشهورترین رویداد هنری کاناداست که هر سال به مدت 10 روز از تاریخ 7 تا 17 سپتامبر برگزار می شود و بیش از 400 هزار نفر در آن شرکت می کنند. طی این جشنواره یک فستیوال خیابانی هم برای کسانی که علاقه زیادی به سینما دارند برگزار می شود.

جشنواره فیلم برلین

جشنواره فیلم برلین بزرگ ترین فستیوال دنیاست که هر سال به مدت 10 روز از تاریخ 7 تا 17 فوریه در برلن برگزار می شود و بیش از نیم میلیون جمعیت را به خود جذب می کند که شامل حرفه ای های سینما از 130 کشور دنیا نیز می باشد. جایزه جشنواره فیلم برلین خرس طلایی (نماد شهر برلین) است که به بهترین فیلم ها اهدا می شود.

جشنواره بین المللی فیلم هنگ کنگ

در این جشنواره که بزرگ ترین رویداد هنری هنگ کنگ است بیش از 330 عنوان از بیش از 50 کشور معرفی می شود. این جشنواره که از تاریخ 18 مارس تا 1 آوریل برگزار می شود بهترین های سینمای چین را به نمایش می گذارد هر سال بیش از 5000 نفر متخصص در عرصه فیلم و سینما را به خود جلب می کند.

جشنواره بین المللی فیلم ونیز

این جشنواره در کنار جشنواره کن و برلین یکی از بزرگ ترین فستیوال های سینمایی در اروپاست که نخستین بار در سال 1932 برگزار شده و هر سال از تاریخ 28 آگوست تا 7 سپتامبر برگزار می شود. جایزه اصلی جشنواره ونیز شیر طلایی است و در کنار آن جوایز دیگری چون جام روباه و جایزه انسانیت نیز به سینما گران عرصه سینما اهدا می شود.

جشنواره فیلم ملبورن

جشنواره فیلم ملبورن بدون شک یکی از مهم ترین و بزرگ ترین رویدادهای هنری کشور استرالیاست و هر ساله به مدت 3 هفته از تاریخ یکم تا هجدهم آگوست در ملبورن برگزار می شود. در این جشنواره فیلم های مستند، فیلم های بلند و کوتاه به نمایش گذاشته می شود. فستیوال سینمایی ملبورن به کودکان و خانواده ها نیز خوش آمد می گوید و هر سال برنامه ای شامل فیلم های انیمیشن برای آن ها با قیمت های پایین تر تدارک می بیند.

استفاده از مطالب بدونیم فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع ، بلا مانع است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان