شریعتمداری خبرداد؛

فعالیت حدود ۹۴ هزار تعاونی در کل کشور

وزیر تعاون گفت: ۹۴ هزار تعاونی با بیش از ۱۰ میلیون عضو و اشتغال حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

فعالیت حدود 94 هزار تعاونی در کل کشور
به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم سامانه شبکه و اتحادیه شرکت‌های تعاونی تسهیلگران کشور ضمن تبریک هفته جهانی تعاون اظهار کرد: روز جهانی تعاون روزی برای جلب مشارکت احاد جامعه در تعاونی هاست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از اینکه در روز جهانی تعاون کشور‌های گوناگون مثل فرانسه، استرالیا، هندوستان چین، کره جنوبی، ساحل عاج و ایران امکان تبادل تجربه با تعاون گران و سیاستگذاران این حوزه فراهم شده بسیار خرسندم.

او افزود: هم اکنون 94 هزار تعاونی با بیش از 10 میلیون عضو و اشتغال حدود 1 میلیون و 700 هزار نفر در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

او افزود: تشکیل 104 تعاونی توسعه عمران شهری در کشور برای حل مشکل مناطق کمتر برخوردار از جمله اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دراین حوزه است.

شریعتمداری افزود: هم اکنون 20 درصد از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی کشور به حوزه تعاونی‌ها اختصاص داده شده است.

او افزود: علاوه بر این 12 مرکز نوآوری در سال 99 هم جزء برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که این مراکز نوآوری در توسعه بخش تعاون تلاش خواهند کرد.

شریعتمداری با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شده برای حمایت از تعاونی‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها که اعضای آن‌ها را عمدتا جوانان فرهیخته و دانشمند کشور تشکیل می‌دهند فعالیت های بسیاری را در سال 99 انجام خواهیم داد.

شریعتمداری افزود: ایران از اقتصاد سبز حمایت می‌کند، و کشور ما از نقش‌آفرینی در این حوزه و حمایت از تعاونی‌های متخصص در این بخش حمایت می کند.

بیشتر بخوانید

شرکت های تعاونی باید در مسیر توسعه حرکت کنند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان