انتشار وقایع‌نگاری یک لات چاقوکش

«وقایع‌نگاری یک لات چاقوکش» نوشته حسن هدایت منتشر شد.

انتشار وقایع‌نگاری یک لات چاقوکش

به گزارش ایسنا، در معرفی کتاب «وقایع‌نگاری یک لات چاقوکش» عنوان شده است: او کارگردان سریال‌ آشنای «کاراگاه» و فیلم‌های اقتباسی از داستان‌های صادق هدایت از جمله «گرداب» و فیلم‌های سینمایی «چشم شیطان» و «سایه‌روشن» و «گراند سینما»، با رمان «وقایع‌نگاری یک لات چاقوکش» بخشی از تاریخ معاصر ایران را در یک رمان روایت کرده است.

«وقایع‌نگاری یک لات چاقوکش» داستان یکی از لات‌های قدیم تهران به نام هاشم آبسرداری است.

حسن هدایت در مقدمه کتاب نوشته: «همه چیز از چند سال قبل شروع شد. اوایل دهه هفتاد. زمانی که شروع به تحقیقات جدی درباره لات‌های تهران، ریشه‌های‌شان و نقش آن‌ها در وقایع سیاسی و اجتماعی صدساله اخیر ایران نمودم، اوایل به نظر کاری تفریحی و حتی بامزه می‌رسید، ولی به تدریح روابط ریشه‌دار لات‌ها با سیاست و اهمیت انکارناپذیرشان در جریانات سیاسی، چون یک غول نمایان گردید. به نحوی که به عیان برایم مسلم شد که از دوران مشروطیت به بعد، تقریبا هیچ تحول اجتماعی وجود نداشته که لات‌ها و چاقوکش‌های ریز و درشت به طور کلی لمپن‌های سیاسی در آن نقش نداشته باشند.»

یکی از لات‌های آن دوره، هاشم آبسرداری است که حسن هدایت طی نشست و برخاست‌های متعددی که با او داشته است، توانسته داستان زندگی او را در سال‌های 1324 تا 1339 بنویسد.

این کتاب در 271 صفحه و با قیمت 45هزار تومان توسط نشر گستره منتشر شده است. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان