انگلیس: قاتلان خاشقچی را تحریم کردیم

خبرگزاری فارس: «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه گفت تحریم‌هایی که امروز انگلیس اعمال خواهد کرد شامل افرادی می‌شود که به قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی کمک کردند.

وی در ادامه گفت: «کسانی که دستانشان به خون آغشته شده آزادانه نمی‌توانند وارد کشور ما شوند و با همکاری آمریکا و کانادا به دنبال اعمال تحریم‌هایی علیه نقض کنندگان حقوق بشر هستیم.»

وزیر امور خارجه انگلیس اضافه کرد که تحریم‌های امروز این کشور شامل افرادی می‌شود که در مرگ «سرگئی ماگنیتسکی» وکیل روس که در زندان‌های روسیه جان خود را از دست داد، نقش داشتند.

راب افزود: «تحریم‌ها بر کسانی که در قتل ماگنیتسکی، خاشقچی و نقض کنندگان حقوق روهینگیا نقش دارند، اعمال خواهد شد.»

بر اساس اعلام وزیر خارجه انگلیس، تحریم‌های جدید این کشور شامل 20 شهروند سعودی، 25 روس، دو افسر نظامی میانمار و دو سازمان در کره‌شمالی می‌شود.

جمال خاشقچی، ستون‌نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست بود که در سال‌های پایانی عمرش در آمریکا سکونت داشت. وی مهر ماه سال گذشته برای انجام برخی امور اداری به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و طبق اعلام رسانه‌ها و مقامات ترکیه، در آنجا به دست یک تیم ترور اعزامی از عربستان، کشته و تکه تکه شد. جسد او هنوز هم پیدا نشده است.

اندکی بعد از آن حادثه، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که ارزیابی آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) این است که قتل خاشقچی به دستور مستقیم «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و تحت نظر «سعود القحطانی» از مشاوران ارشد بن‌سلمان، انجام گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان