ربیعی: قیمت ارز حتما سرازیر خواهد شد/دولت ۲ وزیر معرفی می‌کند

خبرگزاری فارس: علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال این خبرنگار در مورد اینکه امروز دلار در پایه 21 هزار تومان و سکه رقم 10 میلیون تومان است و مردم احساس می‌کنند دولت نظارتی بر بازار ندارد، گفت: تاثیر قیمت طلا متأثر از ارز است.

وی خاطرنشان کرد: حتی یک محصول کشاورزی هم متصل به قیمت ارز است، وقتی عرضه و تقاضای ارز بهم می‌ریزد با سیاست گذاری‌ها باید کنترل شود. رشد نقدینگی به علت تزریق 25 هزار میلیارد تومان برای مبارزه با کرونا، کاهش عرضه کالا به خاطر کاهش صادرات در بحران کرونا در کنار کاهش صادرات نفتی اثر خود را گذاشت.

ربیعی گفت: ما صادرات خود را فعال کردیم، ارز‌هایی که برده بودند را داریم بر می‌گردانیم و مسیر‌های صادراتی ایجاد کردیم، حتما با فروش ارز در سامانه نیما وضعیت ارزی بانک مرکزی ما بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: یادمان باشد کرونا رشد اقتصادی جهان را 8 درصد کاهش داد. فکر می‌کنم با چشم انداز انجام شده در بازار ارزی نتیجه اش را در مرداد و شهریور می‌بینید. منحنی قیمت ارز حتما سرازیر خواهد شد.

ربیعی: دولت 2 وزیر به مجلس معرفی می‌کند
سخنگوی دولت در پاسخ به تسنیم گفت: قبل از اتمام سه ماه یک یا دو وزیر (با احتساب وزیر بازرگانی در صورت موافقت مجلس) را معرفی می‌کنیم.

به گزارش  تسنیم، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به تسنیم درخصوص اینکه با وجود اینکه کشور با گرانی و تورم فزاینده مواجه است، اما دولت هنوز وزیر صنعت ندارد و این وزارتخانه هنوز با سرپرست اداره می‌شود، گفت: آقای مدرس خیابانی خیلی خوب و مسلط عمل کرده است و حتی برای تأمین ارز غیر نفتی سال آینده برنامه 40 میلیاردی خوبی را ارائه کرده‌اند، ما قبل از اتمام سه ماه یک یا دو وزیر (با احتساب وزیر بازرگانی در صورت موافقت مجلس) را معرفی می‌کنیم و تغییر دیگری در دولت نداریم.

وی افزود: ما با معرفی و انتخاب وزیر صنعت با همین ترکیب دولت را پیش خواهیم برد و تغییری دیگری در دولت مدنظر نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان