زالی به صحن شورا نیامد/ انتقاد جدی اعضا به اظهارات نماینده وزارت بهداشت در باب ایمنی سینا مهر

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ امروز بنا بود زالی،رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی برای توضیحاتی درباره ایمنی کلینیک سینا مهر شمیران به صحن شورابیاید اما به جای او معاونش آمد.

«سید هادی میرهاشمی»  روز سه شنبه با حضور در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورا در باره مجوزهای کلینیک سینا اظهار داشت: موسسه در یک مجموعه چند طبقه در قالب یک داروخانه، یک درمانگاه تخصصی، یک بخش بستری که تحت نظر مجموعه جراحی محدود است و یک مجموعه مجوز دار سیتی اسکن و ام آر آی فعال بود.

وی با بیان اینکه مجوزهای این ملک سالها پیش توسط وزارت بهداشت داده شده است، تأکید کرد که ملک مسکونی می تواند  در صورت رعایت نقشه های مصوب وزارت بهداشت، مجوزها را دریافت کند .

میرهاشمی ادامه داد: برای راه اندازی خدمات در این مجموعه، یک موسس و یک مسئول فنی هستند و تمام چارچوب های استاندارد توسط مسئول فنی پیگیری می شود .

معاون درمان دانشگاه شهید بهشتی تأکید کرد: این مجوزها هر چند سال یکبار برای اینکه تمدید شوند، ساختار کلینیک به صورت جامع بررسی می شود و اگر تخلفی صورت گرفته باشد، پروانه بهره برداری تمدید نمیشوند.

وی با بیان اینکه آخرین پروانه بهره برداری کلینیک سینا از سال 95 تا 1400 اعتبار دارد، گفت: این مرکز موظف است طبق نظر وزارت بهداشت عمل کند و بازدید های دوره ای هم از این موسسه انجام می شد .

وی با بیان اینکه موسسه رادیولوژی که در این ساختمان مستقر بود، به تمدید پروانه در سال 98 رسید، گفت: مجوزهای این موسسه در سال 98 انجام شد و وزارت بهداشت تمدید پروانه بهره برداری آن را منوط به راه اندازی موسسه رادیولوژی طبق ضوابط وزارت بهداشت کرده است .

میرهاشمی افزود: تخلفاتی در مجموعه بوده که از تذکر برای اصلاح تا تعزیرات،  نظارت شده است .

معاون درمان دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد که چک لیست تخلفات این مجموعه که از سوی ناظران دانشگاه بهداشت تهیه شده، موجود است .

وی عنوان کرد: مجموعه دانشگاه شهید بهشتی ،16 هزار مرکز را در استان تهران تحت پوشش دارد .

میرهاشمی در ادامه با اشاره به ساختمان های نا ایمن تهران، گفت: ساختمان وزارت بهداشت هم ایمن نیست و به مراجع مختلف اعلام شده است.

 معاون درمان دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد:موضوع ایمنی یک موضوع همگانی است که باید همه آن را رعایت کنند واین مجموعه سینا مهر شمیرانات تحت مدیریت مالی یک تعاونی بوده و تعاونی ربطی به وزارت بهداشت ندارد و در 4طبقه،چهار موسسه جداگانه فعالیت می‌کردند.

 در ادامه محسن هاشمی،رییس شورای شهر تهران از اعضا خواست سوالات خود را به صورت مکتوب ارائه کنند که مورد اعتراض اعضای شورای شهر قرار گرفت.

الهام فخاری با بیان اینکه این شیوه اداره جلسه درست نیست در جلسه گذشته هنگام طرح سوالات اعضا شهردار تهران و آقای مظاهریان صحن را ترک کردند که به نوعی اهانت به شورا است و امروز هم اجازه طرح سوال به اعضا داده نشد.

 زهرا صدراعظم نوری،رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه ما 21عضو شورا نمایندگی کل مردم تهران را برعهده داریم و باید شانیت ما حفظ شود،گفت:وقتی ما رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دعوت می‌کنیم و او نمی‌آید رییس نباید اجازه دهد بدون آنکه مشخص شود چه مسوولی درچه سطحی پاسخگو است، صحبت کند.

او ادامه داد:این فرد به ما توصیه می‌کند در حالی باید در این جلسه این موضوع را شفاف‌سازی می‌کردیم.

در ادامه برخی دیگر از اعضای شورا به نحوه اداره جلسه معترض بودند و معتقد بودند رییس شورا نباید اجازه صحبت به معاون رییس دانشگاه علوم پزشکی می‌داد اما محسن هاشمی در پاسخ به آن‌ها گفت که؛ شانیت شورا زمانی زیر سوال می‌رود که جلسه صحن علنی ساعت 8:30صبح است اما اعضا ساعت 9:15به صحن می‌آیند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان