پیشنهاد یک نماینده: زمین رایگان به مردم بدهید تا خانه بسازند

خبرگزاری فارس: محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی امروز (چهار شنبه 18 تیرماه 99) طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: امروز سالروز تاریخی ثبت شهر یزد به عنوان شهر جهانی توسط سازمان یونسکو است، از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری می‌خواهم که توضیح دهند که تاکنون چه اقدامی در خصوص احیای این میراث عظیم فرهنگی صورت داده‌اند.

وی افزود: متأسفانه به دلیل عدم رسیدگی و بی توجهی شاهد تخریب بخش‌هایی از این پهنه میراثی کشور در یزد هستیم که البته یک فرصت بزرگ برای صنعت گردشگری و حفظ این میراث در حال از دست رفتن است. به نظر می‌رسد که نظارت توانمندی لازم در این زمینه ندارد، بنابراین مجوز لازم به مردم جهت رسیدگی داده شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی طی تذکری به روحانی بیان کرد: در سایه بی تدبیری و عدم توانایی در برنامه ریزی صحیح اقتصادی هر روز جیب مردم خالی و سفره‌ها کوچک‌تر می‌شود. هر سال ضریب جینی در حال افزایش است و این افزایش سبب ایجاد شکاف طبقاتی شده است. جیب دلالان و سودجودیان پر شده است و امروز مردم مشکلات معیشتی پیدا کرده‌اند و باید اشتباه گذشته را اصلاح کنید.

وی ادامه داد: ضرورت دارد سایه دلالان و رانت‌خواران از سرنوشت اقتصادی مردم کوتاه شود، چرا ارز کشور در اختیار افرادی که اهلیت ندارند قرار می‌گیرد و در شرایط سخت در حق این ملت ظلم می‌کنند. دولت در این زمینه و شرایط ایجاد شده باید پاسخگو باشد و در کوتاه‌ترین زمان برای حمایت از دهک‌های پایین جامعه برنامه ارائه کند.

وی طی تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش توجه کند برای یک بار و همیشه استخدامی نیرو‌های حق التدریس، خرید خدمات آموزشی، نهضتی‌ها و سرباز معلمی‌ها را به صورت شفاف و در شرایط یکسان حل کند. این چه وضعی است که این اقشار دچار زحمت برای پیگیری خواسته خود از دورترین نقطه در مقابل مجلس و وزارت شده‌اند که تجمع کنند و خواسته خود را پیگیری کنند.

وی برابر اصل 31 قانون اساسی طی تذکری به رئیس جمهور گفت: مسکن مناسب حق مردم است و وظیفه دولت تأمین مسکن بوده که 7 سال ساخت مسکن را در کشور تعطیل کرده‌اید و امروز قیمت زمین و مسکن را آنقدر بالا برده‌اید که برای جوانان این سرزمین آرزوی دست نیافتنی است و در سال آخر به دنبال طرح ملی مسکن افتاده‌اید که در حال ثبت نام و غربالگری هستید و در طول این یک سال نمی‌توانید کاری از پیش ببرید.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم از مسکن‌دار شدن از سوی دولت ناامید هستند و بهتر نیست دولت در موضوع مسکن تصدی‌گری نکند و کار را به مردم واگذار کند. هر جا مدیریت کرده کار خراب‌تر شده، زمین در انحصار دولت است بنابراین زمین رایگان به مردم بدهید چراکه می‌توانند خودشان خانه بسازند. دخالت دولت موجب هدر رفتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردمی و فرصت‌سوزی برای کشور است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان