هرچند در تاریخ خودروسازی جهان، لامبورگینی یک ستاره درخشان و سازنده محصولاتی ماندگار است؛ اما در موتوراسپرت و خصوصا فرمول یک، حرف چندانی برای گفتن ندارد. آنها فقط در فصل 1991 به این رقابتها وارد شدند و درنهایت بهترین نتیجهای که کسب کردند، مقام هفتم در یکی از مسابقات بود و در بسیاری دیگر، حتی موفق به رسیدن به خط پایان نشدند.
آقای استفانو دومینیکالی در مصاحبه با نشریه موتورینگ استرالیا درمراسم رونمایی از اونتادور S اشاره کرد:
لامبورگینی میتواند در بالاترین رده موتوراسپرت شرکت کند؛ اما به این شرط که فرمولاوان تغییر کند. شما به یکی از موضوعات مهم برای من اشاره کردهاید و من میخواهم با شما صادق باشم. ما در لامبورگینی اولویتهای دیگری داریم که باید بر آنها تمرکز کنیم. شرکت در رقابتهای اتومبیلرانی بخشی از فعالیتهای لامبورگینی است؛ اما در صورت تغییر پلتفرم خودروهای فرمول یک، ما به شرکت در این رقابتها جدیتر فکر خواهیم کرد.
وی که سابقا رئیس تیم فرمول یک فراری بوده است، اضافه کرد: «برای ورود به فرمول یک، پیشینه تاریخی مورد نیاز است و البته توان مالی بسیار بالا. نهتنها برای ورود، برای رسیدن به یک مقام در این مسابقات هم باید هزینه کرد. لامبورگینی برای رسیدن به این استاندارد، راه زیادی دارد. ما در انتظار تغییر در قوانین و شرایط این رقابتها هستیم. در حال حاضر لامبورگینی بر توسعه محصولات خود و خصوصا شاسیبلند اوروس تمرکز دارد تا سریعترین خودروی جهان در این کلاس را معرفی کند. لامبورگینی برنامه دارد فروش سالانه خود را تا سال 2019 دو برابر تولید کنونی آن کند.»