عضو شورای عالی استان‌ها مطرح کرد؛

تأخیر ۴ دهه‌ای در تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری

الویری گفت: مدیریت یکپارچه شهری را به موجب محتوای قانون اساسی می‌خواستیم پس از ۴ دهه تأخیر کلید بزنیم.

تأخیر 4 دهه‌ای در تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری

مرتضی الویری عضو شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصویب لایحه مدیریت یکپارچه در مجلس شورای اسلامی در عمر کوتاه باقی مانده از سال سوم دور پنجم فعالیت شورای عالی استان‌ها گفت: موضوع مدیریت یکپارچه شهری بسیار مهم است که با یک تأخیر زمان 4 دهه‌ای می‌خواهیم آن را به موجب محتوای قانون اساسی کلید بزنیم.

عضو شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه مدیریت یکپارچه شهری در سایر کشور‌ها سابقه‌ای چند صد ساله دارد، افزود: به موجب قانون مدیریت یکپارچه تمام امورات یک شهر به دست مدیریتی واحد سپرده می‌شود.

الویری گفت: این حرکت و قانون مدیریت یکپارچه موجب کاهش هزینه‌ها، رضایتمندی بیشتر مردم و افزایش سرعت کار‌ها می‌شود.

او ادامه داد: ما در شورای عالی استان‌ها نزدیک به 1.5 سال قبل مصوبه‌ای گذراندیم و آن را به شکل یک طرح در مجلس ارائه کردیم که در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی و در نهایت در صحن مجلس مطرح شد که با اختلاف 6 رأی به تصویب نرسید.

عضو شورای عالی استان‌ها افزود: علت تصویب نشدن آن این بود که نماینده دولت نظر منفی داد و موجب شد طرح رأی نیاورد، اما در مجلس فعلی با توجه به اینکه فراکسیون مدیریت شهری قدرت بیشتری دارد و خود آقای قالیباف نیز بر آمده از نهاد همین مدیریت است، امیدواریم طرح مدیریت یکپارچه مجدد به جریان بیوفتد و این بار در مجلس به تصویب برسد.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان