افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار

باشگاه خبرنگاران: علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور  از افزایش قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 98 هزار تا 99 هزار تومان به مغازه دار و 110 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

وی افزود: با توجه به قاچاق دام به خارج از کشور و کمبود عرضه در داخل، قیمت گوشت با نوساناتی در بازار روبرو شده است، در حالیکه در این مقطع زمانی نباید با کمبود عرضه دام در بازار روبرو شویم.

ملکی ادامه داد: با توجه به نوسان نرخ ارز و خرید دام با نرخ بالا آن سوی مرزها، بسیاری از دامداران به سبب فروش دام با دلار از عرضه در بازار داخل امتناع می‌کنند.

این مقام مسئول در واکنش به اظهارات برخی مسئولان مبنی بر انباشت دام و تاکید بر صادرات بیان کرد: تعدادی دام در استان تهران وجود دارد که به سبب افزایش وزن خریداری در داخل وجود ندارد، اما اگر به اسم صادرات دام‌های با وزن سبک خارج شود، صدمه زیادی به بازار وارد شده و مهار قیمت در بازار داخل سخت می‌شود.
کله پاچه ارزان شد

وی کاهش قیمت آلایش‌های خوراکی و غیرخوراکی را یکی دیگر از دلایل گرانی گوشت در بازار برشمرد و گفت: با توجه به محدودیت فروش جیگرکی‌ها در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش مصرف کله پاچه در فصل گرما، قیمت آلایش‌های خوراکی با روند نزولی در بازار مواجه شده و در مقابل قیمت آن بر گوشت تعدیل شده است.

ملکی از کاهش 20 هزار تومانی قیمت جگر، 15 هزار تومانی دنبه و 20 هزار تومانی کله پاچه خبر داد و گفت: قیمت آلایش خوراکی و غیرخوراکی دام 100 هزار تومان کاهش یافته است که همین امر موجب شده قیمت گوشت اعم از سردست، راسته و شقه با نوساناتی در بازار روبرو شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت دام در عید قربان را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به آنکه زمان زیادی تا عید قربان باقی نمانده، بسیاری از دامداران تصور می‌کنند با امتناع در عرضه می‌توانند دام را با قیمت بالاتری در عید قربان عرضه کنند.

وی در پایان قیمت هر کیلو دام زنده در تهران را 45 هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش تعداد ذبح دام در عید قربان در عراق، مسئولان ذی ربط باید تدابیری برای کنترل قاچاق دام بیندیشند تا التهاب بازار فروکش کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان