ارز چند نرخی عامل افزایش قیمت دلار

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدشمس‌الدین حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه برای تعیین دلایل افزایش نرخ ارز و قیمت دقیق آن نیازمند اطلاعات دقیقی در حوزه منابع و مصارف ارزی هستیم، گفت: مسلما در شرایط فعلی و با وجود نوسان و افزایش بی‌رویه قیمت ارز، ساماندهی مجدد منابع و مصارف ارزی اجتناب ناپذیر است.

در این زمینه بخوانید

کمبود ارز وجود ندارد

روند افزایش نرخ ارز طبیعی است!

وی با تاکید براینکه تعدد نرخ‌های ارزی یکی از مباحثی است که می‌تواند به افزایش کاذب مصارف ارزی در کشور دامن بزند، افزود: اکنون 4 نرخ ارز 4200 تومانی، نیمایی، سامانه سنا و حواله‌ای وجود دارد، که این موضوع می‌تواند منشا تقاضای کاذب برای ارز باشد و باید سریعا بعد از رسیدگی تعدد نرخ‌ها کاهش یابد.

حسینی تصریح کرد: دولت و سیستم بانکی دغدغه ورود منابع ارزی به چرخه تجاری کشور را دارند اما نباید این موضوع را با سیاست‌های تهدیدی یا تحدیدی انجام دهند بلکه باید از سیاست‌های تشویقی و ابزارهای نظارتی استفاده کنند.

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس با تاکید براینکه دولت بویژه تیم اقتصادی و دستگاه‌های مرتبط باید اطلاعات خود را به صورت یکپارچه افزایش دهند، بیان کرد: هرچه میزان اطلاعات، تعاملات و یکپارچگی اطلاعاتی میان دستگاه‌های مرتبط اقتصادی افزایش یابد، تصمیمات درست بیشتری اتخاذ شده و در اجرای این تصمیمات هم امید بالاتر خواهد رفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان