سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد؛

نبود قانون شفاف برای رسیدگی به تخلفات مسکن/ توزیع خودرو فصلی و مناسبتی نباشد

رایگانی گفت: ما در حوزه رسیدگی به تخلفات مسکن قانون شفافی نداریم و دست تعزیرات بسته است.

نبود قانون شفاف برای رسیدگی به تخلفات مسکن/ توزیع خودرو فصلی و مناسبتی نباشد

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا 15 تیرماه 135208 پرونده در حوزه کالا و خدمات، بهداشت، دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز داشتیم.

وی افزود: 119904 پرونده حکم‌هایشان صادر شده و متخلفین به پرداخت 18 هزار میلیارد ریال محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: 94 هزار و 137 پرونده به بخش اجرای احکام در حوزه‌های مختلف کالا و خدمات، بهداشت، دارو و درمان و ... ارجاع شده که برای 81 هزار و 818 پرونده اجرای حکم و مختومه شده‌اند.

رایگانی تصریح کرد: در مجموع متخلفان به پرداخت 807 میلیارد تومان در حق دولت و 26 میلیارد تومان در حق شاکی جریمه شدند که 165 میلیارد تومان وصول شده است.


بیشتر بخوانید


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به بحث پرونده‌های سلامت محور گفت: 6 هزار و 545 پرونده در این راستا داشتیم و حکم 5640 پرونده صادر شده و متخلفان به پرداخت 75 میلیارد ریال جریمه نقدی به حق دولت محکوم شده‌اند.

او ادامه داد: ما یک عملکرد 86 درصدی در این پرونده‌ها داشتیم و تعداد 1154 مورد از 6545 پرونده موجود در حال رسیدگی هستند و حکم باقی پرونده‌ها صادر شده است.

رایگانی بیان کرد: در این بازه زمانی 8 میلیون و 936 هزار ماسک، 566 هزار لیتر الکل و مواد ضدعفونی کننده، 75 میلیون و 461 هزار جفت دستکش و 68 هزار عدد رپوش بیمارستانی کشف شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: بیشترین کشفیات مربوط به استان‌های تهران، قم، آذربایجان غربی و فارس است.

او گفت: ظرفیت گشت‌های مشترکمان را در حوزه نظارت بر بازار با 100 درصد توان سازمان تعزیرات حکومتی در سراسر کشور تا پایان سال 99 فعال کرده‌ایم.

رایگانی بیان کرد: در حال حاضر بیشترین تمرکز ما بر موضوع نظارت بر قیمت مرغ، تخم مرغ و بحث ملزومات بهداشتی، دارو و درمان با توجه به شیوع بیماری کرونا است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره بروز رسانی مبالغ 59 عنوان تخلف گفت: بخشی از تخلفات و جرایم در همه دستگاه‌هایی که قانون خاص داشتند، به روز نشده بودند.

او گفت: طبق ماده 28 قانون مجازات اسلامی هر 3 سال یکبار باید با توجه به نرخ تورم، این قوانین به روز شوند.

رایگانی گفت: این قوانین به روز نشده بودند که خوشبختانه با مکاتبه وزیر دادگستری با همه دستگاه‌هایی که قوانین خاص دارند، همه سازمان‌ها احصاء شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: این بروزرسانی جرایم و تخلفات با توجه به نرخ تورم انجام می‌شود و این موضوع به همه سازمان‌هایی که قوانین خاص دارند، برای بازدارندگی در حوزه عدم تکرار تخلفات و ضمانت اجرای این قبیل موضوعات کمک می‌کند.

او گفت: بروزرسانی مبالغ جرایم تا هفته آینده در هیئت دولت مصوب می‌شود.

رایگانی درباره نظارت سازمان تعزیرات حکومتی بر قیمت مسکن بیان کرد: ما در حوزه رسیدگی به تخلفات مسکن قانون شفافی نداریم و دست تعزیرات بسته است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: استقبال می‌کنیم در همه‌ کالا‌ها و خدمات سقف قیمتی تعیین شود.

او گفت: متأسفانه علی رغم اینکه دوست داریم در حوزه مسکن کمک کنیم، متاسفانه قانون خاص و شفاف نداریم.

رایگانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازمان تعزیرات حکومتی زیر مجموعه قوه قضاییه است یا خیر، گفت: اینکه سازمان تعزیرات حکومتی زیر مجموعه قوه باشد یا دولت، تفاوتی در کار‌های ما ندارد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ما دستگاهی هستیم که طبق اختیارات قانونگذار به کار‌ها رسیدگی می‌کنیم.

او افزود: ما بیشترین تعاملات را با قوه قضاییه داریم و برای تخلفاتی که ذیل مجموعه دولت باشد مشکلی نداریم.

رایگانی بیان کرد: مشکل اصلی ما بخشی از اختیارات است که باید مصوب شوند.

او بیان کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات در حوزه دارویی، گرانفروشی است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره سیستمی کردن پرونده‌های تعزیرات افزود: از سیستمی کردن پرونده‌ها استقبال می‌کنیم و همه پرونده‌هایی که به تعزیرات ارسال می‌شوند باید به صورت سیستمی باشند.

او گفت: سیستمی بودن پرونده‌ها چند مزیت مانند شفافیت و سرعت بالای کار دارد و این کار در دست اقدام است که ارسال همه پرونده‌ها به صورت سیستمی باشد.

رایگانی درباره تخلفات پرونده‌های ارزی گفت: پرونده‌های ارزی انرژی زیادی را گرفته‌اند و بخش زیادی از پرونده‌هایی که ارسال شده بودند، رسیدگی شدند و یا در دست رسیدگی هستند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: به پرونده‌هایی که در سازمان تعزیرات بوده رسیدگی شده و حکم آن‌ها نیز صادر شده است.

او درباره توزیع یک میلیون و 200 هزار خودرو گفت: تقاضا داریم که توزیع خودرو‌ها فصلی و مناسبتی نباشد و از این یک میلیون و 200 هزار خودرو تا پایان تیرماه، 400 هزار خودرو توزیع شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان