قبادی دانا مطرح کرد؛

جزئیات پرداخت تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افتتاح همزمان ۲ هزار و ۱۰۰ پروژه مسکن برای مددجویان بهزیستی خبر داد.

جزئیات پرداخت تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح همزمان 2100 واحد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی با بیان اینکه از این تعداد واحد مسکونی 466 واحد به خانوار‌های دارای حداقل دو عضو معلول اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: 1634 واحد نیز به سایر خانوار‌ها مانند خانوار‌های دارای یک فرد معلول و زنان سرپرست خانوار اختصاص می‌یابد.

قبادی دانا با بیان اینکه این واحد‌ها با همراهی وزارت راه، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سپاه، خیرین مسکن ساز و بسیج سازندگی ساخته شده اند، ادامه داد: متوسط متراژ این واحد‌های مسکونی 75 متر است که با تسهیلات بانکی تا 40 میلیون تومان و 10 میلیون تومان کمک بلاعوض برای خانوار‌ها ساخته شده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: عملیات احداث واحد‌ها در زمین‌های خود مددجویان بوده است. در خصوص افراد فاقد زمین، توسط وزارت راه و بنیاد مسکن شرایط مورد نیاز آماده شده است.

قبادی دانا با بیان اینکه از ابتدای تأسیس سازمان بهزیستی کشور 126 هزار واحد مسکونی برای مددجویان ساخته شده است، تصریح کرد: 90 هزار واحد مسکونی نیز از ابتدای دولت یازدهم ساخته شده و همچنین 45 هزار واحد هم در دست احداث است.

وی با بیان اینکه قرارداد‌های احداث 20 هزار واحد مسکونی نیز توسط بنیاد مسکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر 25 هزار نفر جمعیت منعقد شده است، ادامه داد: همچنین قرارگاه محرومیت زدایی مسئولیت ساخت 5252 واحد مسکونی به ویژه در مناطق مرزی، بسیج سازندگی 5 هزار واحد روستایی با اولویت روستا‌های سیل‌زده و قرارگاه خاتم الانبیا 15 هزار واحد مسکونی را به عهده گرفته‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در برنامه مشترک سال 94 پروژه ساخت مسکن با چندین نهاد برای خانوار‌های دارای دو معلول به بالا شروع شده است. همان زمان اطلاعات 14 هزار و 300 خانوار احصاء شد و تاکنون 8700 واحد نیز تحویل داده شده و از این تعداد 4600 واحد در مناطق شهری و 4100 واحد نیز در مناطق روستایی بوده‌اند.

قبادی دانا با بیان اینکه هزینه ساخت مسکن در مدت اخیر افزایش یافته و برخی پروژه‌ها متوقف شده‌اند، ادامه داد: به همین دلیل در جلسه‌ای مشترک با وزیر تعاون، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن تسهیلات ویژه 30 تا 140 میلیون تومانی به عنوان کمک بلاعوض براساس شرایط پیشرفت فیزیکی بنا پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: برای خانوار‌های دو معلول به بالا 550 میلیارد تومان تأمین اعتبار تخصیص داده شده که از این میزان 310 میلیارد هم هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در 29 استان هم پروژه‌های ساخت مسکن افتتاح می‌شود، تصریح کرد: همان طور که می‌دانید در بودجه‌های دولتی سازمان بهزیستی برای تأمین اجاره بها و ودیعه مسکن مددجویان بودجه‌ای دیده نشده است، اما با همراهی بنیاد مستضعفان در این بخش نیز اقدامات موثری صورت گرفته است.

قبادی دانا اضافه کرد: 100 هزار خانوار پشت نوبت دریافت مسکن هستند که برای تأمین مسکن این تعداد به بیش از 3000 میلیارد تومان بودجه نیاز است.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان در زمینه ودیعه مسکن، 30 میلیارد تومان کمک هزینه اجاره بها و 75 میلیارد تومان هم تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن در نظر گرفته است که در شهر‌ها و روستا‌ها بین 20 تا 30 میلیون با بازپرداخت 5 ساله پرداخت می‌شود. همچنین این تسهیلات در صندوق امداد ولایت قرار گرفته که 25 میلیارد تومان دیگر توسط صندوق هم افزایی شده است.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان