آیا کرونا از طریق غذا و آب انتقال پیدا می‌کند؟

خبرگزاری فارس: مینو محرز فوق تخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این پرسش که «آیا ویروس کرونا از طریق سرویس بهداشتی انتقال پیدا می‌کند؟»، اظهار داشت: فردی که به کرونا مبتلاست تا مدتی از طریق مدفوع ویروس را دفع می‌کند اما در سرویس بهداشتی ویروس زنده را نتوانسته‌اند کشت دهند.

وی ادامه داد: ویروس را در سرویس بهداشتی PCR کردند اما ممکن است این تست لاشه ویروس مرده را هم نشان دهد؛ ثابت نشده است که ویروس از طریق سرویس بهداشتی مشترک با فرد مبتلا انتقال دهد اما توصیه می‌شود افرادی که دچار کرونا می‌شوند به دلیل اینکه تا مدتی می‌تواند ویروس از طریق مدفوع دفع شود، دستان خود را مرتب بشویند اما از طریق سرویس بهداشتی انتقال پیدا نمی‌کند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: در فاضلاب که ویروس کرونا را پیدا کرده‌اند در هیچ جای دنیا ویروس را کشت نکرده‌‌اند و فقط PCR شده اما اینکه بگوییم ویروس در فاضلاب باقی می‌ماند این طور نبوده؛ بنابراین این موضوع نگران کننده نیست.

محرز درباره اینکه «آیا ویروس کرونا از طریق مواد غذایی انتقال پیدا می‌کند؟»، گفت: از طریق غذای پخته انتقال پیدا نمی‌کند اما سبزیجات و مواد خام غذایی مانند سالاد که در رستورانها تهیه می‌شود اگر فرد تهیه کننده دستان خود را به خوبی نشوید یا این فرد مبتلا به کرونا باشد، می‌تواند ویروس را انتقال دهد.

وی متذکر شد: توصیه کلی ما این است که به خاطر وجود میکروب و ویروس‌های دیگر نیز مردم از خوردن سبزیجات و سالاد در رستورانها خوددداری کنند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی درباره «استفاده از ماسک‌های سوپاب دار و احتمال انتقال ویروس»، بیان داشت: ماسک سوپاب دار خطرناک بوده؛ چراکه اگر تست کرونای فردی مثبت باشد، فردی که استفاده می‌کند با تنفس خود از دریچه ماسک مرتب ویروس را بیرون می‌ریزد.

محرز درباره اینکه «آیا ویروس از طریق آب انتقال پیدا می کند؟»، تصریح کرد: ویروس از طریق آب منتقل نمی‌شود و اصلا نگران انتقال از طریق آب و فاضلاب نباشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان