ماهان شبکه ایرانیان

واکنش معاون حناچی به سرانجام احداث فاز دوم زیرگذر گیشا/ ساخت ۵۰کیلومتر پیاده رو در حال انجام است

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ صفا صبوری دیلمی"معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران"  در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام احداث 500 کیلومتر پیاده رو در سطح شهر تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در تهران 12هزار کیلومتر پیاده رو وجود دارد که برای تردد همه اقشار جامعه و حتی شهروندان سالم نیز مناسب نیستند.

او ادامه داد: بنا داریم با احداث 500 کیلومتر پیاده رو در سال جاری و 5هزار کیلومتر در ده سال آینده پیاده‌روها را تبدیل به فضایی کنیم که همه اقشار اعم از معلولان و کم توانان جسمی بتوانند به راحتی در آن تردد کنند. در این پیاده‌روها مسیر دوچرخه، فضای سبز و امکانات رفاهی از این دست گنجانده می شود.

صبوری دیلمی با بیان اینکه طی سال ها برای پیاده راه سازی هزینه شده اما پیاده رو مناسب در سطح شهر تهران نداریم اضافه کرد: با همکاری معاونت شهرسازی و معماری، امور مناطق، خدمات شهری و معاونت حمل و نقل به طرح جامعی رسیدیم تا بتوانیم در سال جاری بیش از 500 کیلومتر پیاده رو ایجاد کنیم.  در باب بزرگی این پروژه همین بس که  مناسب سازی پیاده رو ولیعصر که چند سال طول کشید 18 کیلومتر بود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تاکنون پیاده روسازی طرح جامعی نداشته است در پاسخ به این پرسش که چه ضمانت اجرایی وجود دارد تا مدیران بعدی هم این پروژه را ادامه دهند گفت: پیاده رو سازی کار خوبی است و دلیلی ندارد که دوره بعد تکمیل نشود.  پروژه های هر دوره شهرداری در دوره بعد تکمیل می شود.

صبوری با اشاره به اینکه بعد از ورود اسکوتر به تهران شهروندان برای تردد در تهران باید فضای ایمنی داشته باشند تاکید کرد: نمی شود مردم را برای تردد به خیابان ها فرستاد. پیاده روها باید به اندازه کافی مساحت داشته باشند تا مردم به راحتی بتوانند پیاده روی کرده و یا از اسکوتر و دوچرخه استفاده کنند و حتی فضائی برای استراحت آنها وجود داشته باشد.

معاون حناچی درباره آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه گفت: هر ناحیه شهرداری تهران موظف است 4 کیلومتر پیاده رو بسازد و تاکنون 50 کیلومتر آن در حال ساخت است.  البته کارهای اجرائی این پروژه از 20 روز پیش شروع شده است و پیش از آن در حال انجام مطالعات برای آن بودیم.

او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا امکان احداث تونل 4 متر بالاتر از لوله های آی در محدوده زیرگذر گیشا وجود دارد یا نه گفت: با یک تمهیداتی امکان پذیر است، اما اگر نشد از زیر لوله ها تونل می زنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان