جزییات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مهرداد قریب در نشست دیده‌بان با موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که در موسسه عالی پژوهش این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در سال 98 افراد دارای 35 سال سابقه حداقل‌بگیر یک میلیون و 670 هزار تومان دریافتی داشتند که با طرح متناسب سازی به 3 میلیون تومان میرسد و این به معنی این است که حقوقشان 80 درصد افزایش می‌یابد.  همچنین حقوق افراد با 30 سال سابقه به 2 میلیون 800 هزار تومان و با افزایش 68 درصد می‌رسد.

قریب گفت: همچنین حقوق افراد با 25 سال سابقه و حداقل بگیر به 2میلیون و 491 هزار تومان یعنی افزایش 50 درصدی می‌رسد و حقوق افراد با 20 سال سابقه به 2میلیون و 421هزار و 25 درصد رشد خواهد رسید.  حقوق افراد با 15 سال سابقه  با 24 درصد افزایش و به 2میلیون و 348 هزار تومان و حقوق  افراد با 10 سال سابقه حداقل 41 درصد و به 2میلیون و 343هزار تومان می‌رسد.

 در این زمینه بخوانید:

آخرین خبر از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

تخصیص بودجه برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

پرداخت حقوق معوقه مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی

وی تصریح کرد: حقوق افراد با کمتر از 20  سال سابقه 834 هزار و رشد 50 درصدی خواهد داشت و حقوق افراد با 10  سال سابقه به 594 هزار و 50 درصد افزایش خواهد رسید.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: شیوه‌ای که به اجرا درآمد با عنوان متناسب سازی بر اساس سنوات و میزان پرداخت حق بیمه و حقوق سال بازنشستگی محاسبه شده است.

روزبه کردونی رئیس موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی نیز گفت: سیر مکاتبات برای اجرای طرح متناسل سازی حقوق بازنشستگان که از 26 تیر 98 شروع شد و بالغ با 70 مکاتبه و مذاکره است که با مقامات مختلف انجام شده است.

وی افزود: سطح بالایی از پیگیری برای تحقق این امر صورت گرفته است و امروز با خوشحالی این امر را شاهد هستیم. همچنین در این جلسه از شرکای اجتماعی و پژوهشگران و صاحب نظران دعوت کرده‌ایم تا نظرات خود را پیرامون این طرح بیان کنند.

علی‌اصغر بیات؛ رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: خاطره این اقدام موثر و مثبت در اذهان بازنشستگان خواهد ماند؛ حقوق پایه از یک میلیون و 600 هزار تومان برای افراد با 30 سال بیمه پردازی به 2 میلیون 750هزار تومان رسیده است که افزایش قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: جدول مشترک ما با 3 سناریو به وزیر رفاه اعلام شد و آقای شریعتمداری به بهترین نحو و مطابق با خواسته ما عمل کرد و این اتفاق بزرگ و بسیار قابل توجه جا دارد که به نحو بهتر و مناسب‌تری در رسانه‌ها منعکس شود تا افکار عمومی از این موضوع مطلع شود و رضایتمندی خوبی حاصل شود.

بیات گفت: درباره دفترچه درمانی که اعتبار آن احیا شده است و حذف کامل دفترچه‌ها نیز کار بسیار بزرگی شده و در خدمات گردشگری از برنامه‌های متنوع سازمان تأمین اجتماعی تشکر میکنم.

وی با بیان اینکه تسهیلات و وام بازنشستگان نیز به خوبی مهیا شده است، ادامه داد: طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تمام سطوح و همه مستمری بگیران را دربر گرفته است.

محمد اسدی، عضو و دبیر کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه اظهار کرد: با نهایی شدن طرح متناسب‌سازی شرایط تغییر کرده و شاهد رضایتمندی بیشتر بازنشستگان هستیم و  این نشئت گرفته از تفکر انقلابی است که به دنبال ایجاد سازوکار و روشهایی برای بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان است.

علیرضا حیدری، عضو خانه کارگر نیز در این جلسه گفت: طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان اقدام بزرگ و با اهمیتی است،در کشوری سرجمع هزینه همسان سازی 19 تا 20 درصد کل تعهدات است و در تأمین اجتماعی در یک سال معادل هزینه چند سال کشوری انجام میشود و تعادل دائمی و پایداری این اقدام موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: این کار نیازمند اراده قوی است که در مدیریت سازمان شکل گرفته و ضرورت و نیاز به انجام این کار را به سایر نهادها منتقل کرده است. تأمین اجتماعی تابع اعداد بزرگ است و با انجام کارهای دقیق و با سازوکار دقیق می‌توانید کارهای ارزشمندی انجام دهید.

دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران نیز گفت: ما در زمان شروع به کار شما اعتماد زیادی نداشتیم اما عملکرد شما نگرش ما را تغییر داد و ما امیدوار شده‌ایم. متناسب‌سازی از مشکلات 10 ساله ما بود که با زحمات شما به نتیجه رسید و شما با این حرکت خود 8 تا 9 میلیون نفر را خوشحال کردید.

دهقان کیا درباره بحث درمان خاطرنشان کرد: امروزه بازنشستگان هزینه‌های زیادی را می‌پردازند و بسیاری پزشکان تمامی هزینه ویزیت را از ما میگیرند و تشکر میکنیم که شما به این حوزه توجه ویژه دارید.

گرجی‌پور؛ رییس دبیرخانه هئیت امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: همسان سازی برخلاف عدالت بیمه‌ای است اما متناسب‌سازی وظیفه سازمان بیمه‌گر است.

وی افزود: سازمان بیمه‌گر باید قدرت خرید مستمری بگیران را متناسب با قدرت خرید آنان که بر اساس آن بیمه پردازی کرده‌اند حفظ کند. با متناسب سازی قدرت خریدی که در سنوات مختلف عقب افتاده بود احیا شد.

گرجی‌پور گفت: دریافت 32هزار میلیارد تومان از طلب‌های معوق سازمان تأمین اجتماعی از دولت، اتفاق بزرگی است که منجر به اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان