تعادل در عرضه مسکن با اخذ مالیات از خانه‌های خالی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سید احسان خاندوزی در جلسه علنی امروز مجلس و در موافقت با کلیات طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: این طرح بر دو رکن اثربخش کردن مالیات از خانه‌های خالی و تقویت سامانه املاک و اسکان استوار است.

وی بیان کرد: حتی اگر از طریق این طرح 20 درصد از خانه‌های خالی به بازار عرضه شوند، معادل کل ساخت مسکن در سال 98 است، یعنی در بدترین سناریو، این قانون می‌تواند معادل کل ساخت مسکن در سال 98 یعنی 500 هزار واحد مسکونی را محقق و به عرضه بیشتر مسکن در بازار کمک کند.

 در این زمینه بخوانید:

ایرادات طرح مالیات بر خانه‌های خالی

طرح مالیات واحد‌های مسکونی خالی تصویب شد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: برخی از نمایندگان معتقد هستند که این طرح باعث می‌شود تعادل بازار به هم بخورد که این گونه نخواهد بود و تعادل بازار به هم نمی‌خورد.

خاندوزی متذکر شد: این قانون از سال 94 وجود داشته اما سامانه شناسایی آن ناقص بوده و ما در این قانون می‌خواهیم خانه‌های خالی را بهتر از گذشته شناسایی کنیم.

وی بیان کرد: خانه یک میلیارد تومانی در تهران و در سال 98 فقط یک میلیون و 200 هزار تومان در سال مالیات داده است که ما به دنبال آن هستیم رقم مالیات از خانه‌های خالی را افزایش دهیم و حتی تا 20 برابر بیشتر از سال 94 خواهد شد تا بازدارنده باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: مخاطب طرح مالیات بر خانه‌های خالی، سازنده‌های مسکن و عامه مردم نیستند، بلکه محتکران هستند و حتی ما در این قانون به سازنده‌های مسکن یک سال مهلت دادیم که با بهترین قیمت، خانه خود را عرضه کنند.

خاندوزی با اشاره به اینکه اگر فردی بیشتر از شش ماه خانه خود را نگه دارد باید مالیات زیادی به دولت پرداخت کند، گفت: طرح مالیات بر خانه‌های خالی نه تنها تعادل بازار را به هم نمی‌زند و افزایش قیمت را به دنبال ندارد، بلکه عرضه مسکن را افزایش می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان